måndag, mars 19, 2007

Tudiluuu!!!

Åååh, vi har haft en underbar helg! En helg fylld av kvalitets-tid och samlande av vuxen poäng!

Mina barn har inte varit jättebortskämda med veckor i fjällvärlden om man säger så....det har blivit snabba besök i backar i närjheten av vår håla...o dom backarna är väl typ heeelt kassa!! Detta har medfört att de inte lärt sig åka slalom! Eller lärt sig....dom har dragit störtlopp rakt ner utan o stanna en neda gång!

Nåja.......i den riktiga fjällbacken hade vi hostat upp långt över tusenlappen innan vi ens va i backen (ändå så var jag den enda som hyrde komplett utrustning).... de är ett dyrt nöje det där! Skitsamma.....det är värt varje spänn när man ser hur jäkla lyckliga barn jag hade en hel dag!!! Att se deras glada leenden när de lyckades ta sig ner för branten utan o ramla en enda gång.... hmmm.....mammahjärtat klappade lugnt o tryggt med stor glädje! Dessutom hade vi fantastiskt väder...... ibland har man tur!


Idag är i alla fall inte jag riktigt lika tuff..... träningsvärken gör sig påmind
så fort jag reser mig från en stol.....För att inte snacka om när jag ska sätta mig på toan, man får liksom kasta sig ner för att benen inte riktigt håller, får hoppas att toalettstolarna håller här på jobbet! :) AAAAAAAAAJ!! Jag har sååå ont....

Idag börjar jag banta oxå.....fyyyy faaan, ställde mig på vågen igår för o se om jag gått upp nåt sen jag slutade röka! Det är ju över en månad sen nu......GAAAAAAAAAAAAAAAH!! Jag fick en chock! Behöver jag säga mer...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååååh kan tänka mig att det var jättehärligt! Å helgens väder var ju kanon också. FÅtt lite färg på kinderna kan jag tro?

Längtar till 1 april då jag drar till Åre med jobbet!!!!! Och kort därefter drar hela familjen och firar påsk i Sälen.

I LOVE UTFÖRSÅKNING!

Välkommen hem gumman. Har saknat dig. Puss M

Anonym sa...

Skönt att ha en naturligt stolligt glad finne tillbaks på bloggen :)

niinis sa...

Pendlis: Åååh, vilket lyx! AVIS... avundfrisk alltså! Guuu va härligt o ha 2 härliga fjällvistelser kvar!

Tack hjärtat, saknat dig oxå!

PUSS

Chris: Hihi.... vad härligt o höra, tack!

Anonym sa...

Låter underbart med andra ord :)
Inte viktuppgången då snarare fjällturen ;) haha

Med min helgmeny så stundar det soppa idag,i fredags tryckte jag i mig en hel kyckling i 2 omgångar för jag va så svulten snarare sugen på fet mat sen i lördags flottig ptatisgratäng m mycke grädde och så toppade jag med flottig pizza igår *Gah!*

Pms eller??? ;)

Ha det gott idag/Kramar

Anonym sa...

Välkommen hem :). Det låter härligt att ni haft det så bra i fjällen!!

Jag hejar på dig och kampen mot vågen.. stavgång?

KRAM Ulrica

Anonym sa...

Så du har oxå tvingat dej upp på tortyr-redskapet vågen?
Jag med...*blöööök*

Jag har gått upp flera kilon..jag bara måste börja tänka på vad jag äter..

Men guuu va kul för dem att få åka skidor..
Själv har jag typ bara åkt här i bruket ( järfälla)och då var det presenning :)

Vi ska göra nånting vi oxå hela familjen men vad det blir vet vi inte..Vi har ju inte åkt nånstans än till Öland med styvisarna
(inte med viding heller för den delen)
PÖSSSS

/Cian

Anonym sa...

Jag ogillar fjällen. :(

Niinis, du skulle definitivt behöva träna lite Bodypump hör jag. ;)

Kul å höra att ni haft trevligt och att killarna hade skoj, det är de värda, jag ni allihop by the way.

Skönt att du är tillbaka och jag tycker du är grym som inte rökt på så länge. All heder till dig!!

Kram

Anonym sa...

Vänta lite nu... har precis gluttat inne på Garbos blog och läser att du blivit husägare!!!

VARFÖR HAR DU INTE SAGT NÅGOT?

Guuuud. Grattis gumman! Shit vad kul! En vinveranda ytterligare i sommar då, ha ha ;)

Puss på dig.