lördag, mars 10, 2007

Sjukan....

Halloj....

...tänkte jag skulle uppdatera läkarbesöket!

Jag var sjukt nervös, att glida in på en neurologavdelning var tufft bara det. Först var det 2 läkarstuderande som fick undersöka mig... därefter den riktige läkaren. Efter en herrans massa tester, dock ingen magnetröntgen eller ryggmärgstest konstaterade den snälle läkaren att jag hade alldeles för lite symptom för att detta skulle behöva gås vidare med. Det var alltså inte MS va de kunde se.....utan detta berodde nog till stor del på stress.

Jag kan ändå inte rå för att jag blev lite nojjig när han sa att detta ju kan bero på en rad olika sjukdomar...gaaah, inte säga så till en hypokondriker! Hur som helst avslutade han med att jag skulle återkomma om det dök upp kraftigare symptom eller om det blev fler! Efter att han lyssnat på min bakgrund och typ hälften av det jag genomgått de seanste månaderna höjde han ögonbrynen o sa att det kanske inte var så konstigt att min kropp säger ifrån på det här sättet!

Har vart ute på sidor o läst om utbrändhet o mycket av mina symptom är klockrena! Nästan alla symptom faktiskt...tror ändå inte riktigt på det...vadå utbränd? Kollapsar man inte då? Får ma ninte åka ambulans till sjukhuset då? Så har jag hört......O jag är ju ingen som blir utbränd, jag pallar en hel del..... nu är jag nog mest skeptisk till allt tills att någon säger vad det verkligen är för fel på mig!!

Idag är det i allaf all lördag... gubben va på genrepet av melodifestivalen igår med jobbet. Han kom hem full som en spruta...trevligt ;) Idag jobbar han o jag ska snart äta nybakta bullar som min mamma håller på o bakar! GÖTT..... idag har jag inte rökt på 3 veckor! Jihooooo...... så snart rullar jag nog fram!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vaaad du e duktig! Go girl! :)
Vad gör några extra kg mot att dö i lungcancer!

Har vart på husvisning idag och inget ville vi ha,något besvikna på villan i Hölö men det kommer fler objekt och om inte annat så får vi kanske inspiration till att sätta fart med vårt renoverande :)

Kram o hejja ARK =)
Skål gumman! :D

Anonym sa...

Visste inte ens om att du har hållt på att sluta röka i tre veckor, det förklarar nog en del symptom :)
Keep up th egood work...

Anonym sa...

Blöööök....Det är måndag...

Fy faskien vad du är duktig..Själv har jag rökt 2 paket på båten..*hosthost*

En massa fulla finnar var det..och en och annan packad svensk typ jag... :)

Pöss

/cian

Anonym sa...

Hej vännen & tack för härliga sms i lördags! Jag "umgicks" mer med dig än med mina gäster, ha ha... blev full som ett ägg efter Melodifestivalen och i söndags när vi vaknade så var hela familjen magsjuk så livet är inte glatt just nu... förutom att The Ark faktiskt vann :)

Puss på dig.

Anonym sa...

Nu får du snart peta in ett inlägg så vi vet att allt är bra.

Kram

Ps bra med rökningen där!!!

Anonym sa...

goding.. hur är det med er?
börjar sakna update här :)

kraaaam ulrica

Anonym sa...

Du har väl inte börjat smygröka ;)