torsdag, februari 14, 2008

GAAAAH

FAN...eftersom jag är sjuk så toksomnde jag i soffan igår, missade TOP MODEL. Mallis??? Kollade du??

Ja, det är ju inte direkt klackarna på taket (som finnarna säger) här hemma....minigrisen Elliot är liiiite bättre idag THANK GOD, vaknade inatt av att han satt o sa tablett......då är febern ruskigt hög när han självmant vill ha tablett.

Själv är jag larvigt känslig för feber så igår kväll när det närmade sig 38 kändes det som jag skulle brinna upp.....

Stapplade mig upp till duschen i morse, håret låg i flottiga testar, huden blank...... och ögonen ser ut o sitta djupare i skallen. Gissa om det va GÖTT med en skön dusch...?? Fan, man blir sjukare av o känna sig äcklig ju.....

Det som finns att kolla på TV såhär när man ligger sjuk är:

* Dr Phil.
Jag diggar Dr Phil IBLAND....jag kan bli så innihelvetes upprörd, t ex så sitter 6 svarta pojkar i fänglese för misshandel av en vit pojke. Enligt den vita familjen var han nära att dö men han checkade ut från sjukan efter 2 timmar....anledningen till misshandeln var att den vita pojken o hans polare hängt upp snaror i ett träd på skolgården som symboliserar tyngre grejer än vanlig rasism. Under trädet fick alltså inga svarta sitta..... Att sen sitta o lyssna på rektorn för denna skolan fick mig nästan o spy!! Hon satt dessutom bredvid den vita pojkens familj.....

* OPRAH
Jag diggar oprah oxå... igår handlade det om en kvinna som är besatt av att samla på grjer. Då snackar vi inteLITE grejer utan alla kläder hon nånson ägt, alla papper hon nånsin fått.....ALLT!! Det var helt sjukt.... Nu var det nån flösch de luxe doktor som botat henne.

* JETIX
Barnkanal som jag på sant snart spyr på. Totally spice är 3 tjejer som är typ superhjälptar....det är Totally Spice maraton idag!!! :( Råd på hur jag lurar minigrisen att titta på Dr Phil med mig? :)

* KÖP ALLT JUNK DU NÅNSIN KAN FÖR O FORTSÄTTA VARA FET kanalen
Asså...på riktigt nu?! Finns det verkligen underlag att köra detta jävla skitprogram på 3 olika kanaler, samtidigt??

"Hi, i´m Amber.... im a mother of 16 children, i work 28 hours per day.... i don´t have the time to do any exercise.....thats why i use the abdominizweQWXZP30000flösch de luxe work out machine!!, I LOST MORE THAN 500 INCHES AND I FEEL SEXY AGAIN!"

Nån måste ta tag i det där nu?? Ska vi starta en protestlista eller nåt för jag flippar fan snart....

Nu börjar Phille snart...

Puss

10 kommentarer:

Anonym sa...

HA HA HA HA HA ja herregud! Finns de där TV-shop programmen kvar??? Det känns verkligen 80-tal för mig.

Gumman då. Krya på dig o er!! Kram.

Anonym sa...

Ja...det är ju tur att man inte köper sånt där som dom visar på TV-Shop ;) . Du får se till att kolla på alla filmer som ligger hemma som du inte sett klart kanske ?? Krya på er nu familjen där hemma i soffan. KrAM... husbandet

Anonym sa...

Ja fy fan för Tv shop och alla ringaling program,jag spränger snart Tv:n i luften...i think!

Jag skriver på listan!

Krya på dig snabba kramen från mig!

niinis sa...

Husbandet: Tack hjärtat...o tackar för vackra rosor minsann...love u! Jaa...men om jag ska kolla nån film måste jag brotta ner ungarna först :( Vet du, nu är magnus o syrran sjuka oxå, båda i 40 grades feber...what is this???

Garbo: Tack..då har jag en underskrift :) Puss o tack!

Anonym sa...

Det hjälper inte med protestlistor. Det hjälper inte med information. Inget verkar hjälpa. Jag har pratat med såna som beställt saker från de där hemska tvshoparna och trots att man påpekat att man minsann inte kan gå ner i vikt genom att sätta ett elektriskt massagebälte på kroppen...så skrattar de åt en och anser att man är mindre vetande...för vetenskapen har ju gjort såna framsteg att det minsann funkar...

Egentligen blir jag ju inte förvånad över hur dumma människor är. Det är ju inte för inte som de otroligt berömda nigeriabreven fortafande lurar människor. Trots att det jämnt och ständigt varnas för dem...

Anonym sa...

Du hade hög feber min vän, kolla på tv-shop= ovanligt hög feber!!! :-) Fin valentine till dig

niinis sa...

Pendlis: Hhaahahaaaa, 8o tal, fniss..faktiskt...i lla fall deras outfits dom har på sig! :)

Mumrik: Mmm...asså jag HAR ju köpt därifrån, men nuså har jag nog insett att det inte funkar, punkt slut. Men..vi människor måste vara väldans trögtänkta...är det därför dom har programtid i 3 olika kanaler samtidigt??

Pangis: I KNOW!! ;)

Anonym sa...

TV-shop spyr jag om jag kikar på därför tillbringar jag aldrig mer än en sekund på den kanalen det visas för tillfället.

Dr Phil kan jag fastna på ibland men ibland stör jag mig både på hans och Oprahs shower för de är såååå amerikanska. Speciellt Oprah i de där programmen när tanterna i publiken nästan måste blivit betalda för att ge stående ovationer, gråta eller skrika som tonårsflickor när hon har stjärnbesök :) Väldigt sällan jag kollar på Oprah måste jag få tillägga.

Jag kom ihåg en period förr när jag var sjuk mycket och även arbetslös en sväng. Då var det Lilla Huset på Prärien och Falcon Crest som sändes i repriser på dagarna :) Numera har man ju dels dator och dels digitalbox med hårddisk så att man aldrig mer i sitt liv behöver se skräpprogram om man vill se på bra tv.

Krya på dig! (Foppas fan nr 1) ;)

Anonym sa...

Jag såg INTE Top Model jag heller, jag valde att istället titta på Greys Anatomy!

Jag gillar oxå Oprah, skiter i hur amerikanskt det är. Hon är ju faktiskt amerikan. Gillar även han Montel Williams. Han är ärlig som fan.

Hoppas du kryar på dig och ha en trevlig helg.

Kram på dig

Pangbruden sa...

Jag tänker inte missa Private Practise som börjar på TV4 28 feb. Det är en sidoserie till min favvis Grey Santhomy.. alissons öden och äventyr i LA.. Inte missa den! klart bättre än TV-shop!

Kram hoppas du mår bättre idag!