tisdag, februari 19, 2008

FÖRLOSSNINGS SKRÄCK

Huuu...

...har tittat en del på det här programmet sjukhuset. Till en början kände jag att jag absolut skulle bojkotta programmet eftersom jag har svårt för allt sånt där.... sjukhus, skador, sjukdomar o.s.v. My god när man får se öppna operationssår...helst när man sitter och ska stoppa nåt i munnen samtidigt. *spyyyr*

Råkade susa förbi det här programmet och tycker faktiskt att det är riktigt bra eftersom det inte är så farligt.

Tills...................................
Dom började föda barn! Ämen...var det sådär vidrigt som det ser ut? Jag måste totalt ha glömt bort hela den grejen.... för nu ryser jag ända in i skelettet när jag ser dessa mammors smärtor. När dom ligger som i trans o bara upprört säger "Det gör så ont det gör så ont...." Häromdagen var min kompis med o födde barn oxå, hon var blodig ända upp på kinderna. Blev tvungen o skicka ett mess.... hon skrev att hon inte skulle visa sig på stan på ett tag! :)

Inte blev saken bättre av att en av mina bästa kompisar precis drog sin förlossningshistoria för mig. Hon sa att hon hade legat på badrumsgolvet och varit totalt paralyserad och chockad av smärtan innan de åkte in o födde. Storyn fram till han va ute orkar jag knappt tänka på.....

Men allvarligt.... vad heter det där....hmmm... AURORA va? Dit man får gå o prata om sin förlossnings skräck! För på riktigt så är jag skräckslagen! OM vi nu lyckas bli gravida så vet då RAKT inte jag hur jag ska få ut den?? Jag törs inte föda barn igen......

Det sjuka är att jag minns allt....men jag tror att jag minns allt på ett förfinat sätt. Ni vet det där sjuka som händer mammor för att hon ska fortsätta föda barn, man blir lobotomerad på själva smärtan. Trots allt var jag en rätt cool förlossare, tappade inte fattningen utan tog varje värk bra och jobbade målmedvetet tills dom var ute......sen att man inte är så glamourös. Vem föder barn glamouröst? (Förutom JLo...men det har vi inte sett än?) Man gör både nr 1 och 2 och spyr utan o fatta att man gör det..... man säger konstiga saker....i början skyler man kroppen lite fint, i slutet ligger man o fläker ut sig o ger själva fan i allt!

Men den där smärtan känns som ett dovt gömt minne..... o nu tror jag att det där jäkla sjukhuset väckt allt till liv......

Hur ska jag våga igen??

Puss & Kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jadu varför utsätta sig om o om igen...:)
Jag hade en skräckförlossning utan dess like,hade det vart på gamla goda tiden hade jag dött!
5 fucking dygn m smärta,gick igenom allt: dropp för att skynda på skedet för jag hade dessutom gått 3 veckor 4 dar över tiden!!!
BM som knöt ihop särken o försökte pressa,sen sugklocka sen tång sen när hjärtljuden försvann akutsnitt men innan dom fick upp mig på OP bordet så fastnade droppslangen i dörrposten o slets ut,bordet gick sönder och jag hade fruktansvärd värk o ville bara döööööö!
Till slut fick jag somna o vaknade utav att nån höll upp en tjockis m svullen pung i ansiktet på mig...och det måste ha vart sonen för sen tuppade jag av igen och vaknade på uppvaket...

Vill jag ha barn igen?!!
Jodå skulle kunna gå igenom detta både 1 2 samt 3 ggr till för att få uppleva att bli mammma igen...

Kram baby om du nu blir på tjocken så kommer du klämma fram ungen med ett leende på läpparna,håller tummarna :D

Pangbruden sa...

Du vågar för du vet vad du kämpar för! Varenda sekund av smärta är värd det vackra lilla liv som föds. Den kärleken är störst! Därför vågar du och nästan alla andra kvinnor föda om och om igen.. Man ska inte titta på förlossningsfilmer för de beskriver eländet värre än vad det är..! Min andra, dvs fjåårtisen var ute på 25 minuter och jag hade endast en rullälg på ryggen man kan faktiskt föda utan att det är så eländigt.. Tror det är värst första gången och den har du redan klarat av! Kram med styrka i!!! Ps Jättesnygg ny layout!

Anonym sa...

Jag kommer allvarligt inte ihåg min förlossning annat än småfragment..
Det gjorde ont..ja men HUR ont?..vet inte..Jag fick allt i bedövningsväg så jag var nog bortkollrad större delen av tiden..

jag kommer ihåg att jag låg och skrek:jag skiter på mej eller är det för att maken talade om det för mej? Vet inte heller...men skulle jag göra om det för att få hålla en liten bebis i armarna? Svar HELL YES!

Sök till Aurora på en gång dom är jätteduktiga..Men jag tror inte du behöver oroa dej..KRAM!

/Cian som är för slö för att logga in :)

Anonym sa...

Klart du vågar! Det är bara ASCOOLT att föda barn. Jag är så stolt över mig själv o kan inte hitta något läbbigt alls med att föda barn.

Visst gjorde det satans ont men va fan... det kommer ju ngt gott ur det hela.

Fin sida du fått älskling. Röd o fin. Så snygg bild på dig. O vita tulpaner är mina favvisar också - o vet du.. jag fick en fin bukett av jeppe på alla hjärtans :-)

Ses snart. Jippiiii.

niinis sa...

Garbo: Men huuuuuuu satan, det där låter galet ont!! O skitajobbigt....herreguuud!! Ja, jag kommer väl o käma fram den allt! :) Men aja, first things first... Man måste ju bli på smällen först! :)Puss

Pangis: Åh vad fint du skriver... blir alldeles varm! Känns sm jag vill föda nu nästan ;) Kramar

Cian: Ja Aurora ska vara jättebra... haha, det där med skiter på sig...så kändes det nästan hela tiden! :( Hahaha....kraaam

FruP: Ja, du har ju gjort de på löpande band 3 ggr liksom.... fan.... jag bara måste fixa det oxå ju!

Jaaa, snart ses vi, ska bli sjukt härligt kul!!

Massa kramar