onsdag, juni 20, 2007

UÄK!

Idag ska jag berätta något som inte är något för den kräsmagade!

Igår var jag o maken (Tony) o käka lunch vid hamnen.....efteråt satte vi oss i bilen o Tony harklade sig som aldrig förr....Jag som är lite känslig för sånt där harklande ( jag får nämligen kväljningar när andra håller på så) blev lite halft irriterad o fråga vad han höll på med! "Jag har ett salladsblad kvar i halsen" svarar han, jag kolla ner i hans hals o där satt faktiskt en smal typ pinne vid ena halsmandeln. Antar att det inte är alltför skönt.....

Jag satte mig i förarsätet o han bredvid...han harklade sig gång på gång o hade diverse hysteriskt roliga ljud för sig varpå jag började asflabba! Jag garva så mycket att jag knappt kunde fortsätta köra bilen! :( Mitt i mitt hysteriska skrattande tittar jag till på Tony som fått upp spyor i munnen.... DÅ BRÖT HELVETET LÖS!! Jag höll på o smälla av.... Tony smällde upp dörren mitt i rondellen där det råkade vara en JÄKLA massa folk just då! Lunch-tid.... O spydde rakt ut... jag som är norra europas mest känsligaste för sånt fick jordens kväljning...gång på gång...medan jag körde! Paniken närmade sig, svängde av i 100 km/h och körde upp på en gräsplätt! Båda kastade upp dörrarna o spydde ut från varsin dörr... jag kunde inte sitta kvar i bilen utan fick springa iväg en bit o fortsätta! Tony spydde upp hela sin lunch...

Tårögda hoppade vi slutligen i bilen o fortsatte mot Tonys jobb, han tog fram en tång (en jättelång tång) o plockade ut pinnen! Det var typ en kvist som sitter i ruccola sallad.....VARNING för ruccola sallad utfärdat härmed!

Undra vad människorna runt oss tänkte....... VOJNE VOJNE! Detta var så sjukt så ni anar inte......:D

Jag tycker vi slår till på den 26:e.... tisdag den 26:e! Då får ni jättegärna komma till Enköping så har vi en picknick i klosterparken!!! SUUUUPERMYYYSIG park....då kan jag fixa picknick! Är det dåligt väder kan vi sitta på nå mysigt fik...vi har många.....

VAD SÄGER NI????

Puss & Kram

11 kommentarer:

Anonym sa...

*spyr*

Åhhhhhh FYYYY fan vad äckligt...

Blööök

niinis sa...

Jag vet....förlåt...så jäkla äckligt!!!! :( Hahaha.... Vad sägs om datumet för träffen??

Kramisa

Anonym sa...

Jag jobbar till 16 och det går ett tåg från Sumpan 16.14 som stannar i Enköping så för mej är det inga problem..
Men hur köper man biljett??

Jag tänker mer på Garbo som åker från söder om södertälje...
Det kanske blir liiite för långt för henne?

Kram

niinis sa...

Köper biljett gör man på tågstationen i en sån maskin, annars kan man köpa på tåget...då är det dock lite dyrare! :-(

Garbo...hmmm.... finns det inget bra medel o ta sig till stationen i stockholm??? Då kan hon ju ta tåget med er???

Anonym sa...

Men du måste ju säga till Tony att han ska TUGGA ruccolan först. ;)

Det blir liiiiite långt för mig med och eftersom jag jobbar till 18.00 skulle det betyda att jag är uppe någon gång efter 21.00. Funkar det?? ;)

Nä, skämt och sido. Den 26 funkar inte för mig men jag hoppas jag är ledig ett par dagar i sommar för då kommer jag. Massor planerat fram till den 23 juli och då börjar jag jobba heltid i fyra veckor sedan vet jag inte hur schemat ser ut, men då är det ju redan augusti. Fan oxå....

Vi får se helt enkelt.

Kramas

mumrik sa...

att tokholmare inte är riktiga nånstans...i övriga världen så tuggar man maten innan man sväljer... :)

niinis sa...

Blöööööööööö..... hahaha! Trodde faktiskt inte man behövde tugga dessa salladsblad så frenetiskt utan att de fastnar i diverse skrymslen!

Ni på andra sidan kanske bara har vassare tänder ;)

niinis sa...

Malliz: Let us know när du är på väg hit så laddar vi in oss på det!

Kramisar

Anonym sa...

Ledssen brudar men en tisdag kväll att ånga iväg till Enköping för mig är liiite sent,hade det vart dagtid hade det passat mig bättre.
Jag drar mig ur även denna gång,tyvärr :(
Men Cian kan intyga att jag finns på riktigt ;)))Hihi :D

Nä fyyy tusan vilka äckelpäckar du o maken e,sitta o kika ner i varandras halsar o sen spy gah!

((Kramisar))

Anonym sa...

Asså nu sitter jag här för mig själv i tysta huset o skrattar hysteriskt! Det var nog bland det roligaste jag läst på länge, ha ha!

JAG ÄR ASPÅ DEN 26:E!!!!!!!!!
JIHOO.

Om du även är sugen på en lite smygdejt imorrn så kan du läsa svaret från mig i mina kommentarer!

Massa kramar,
Fru P

Anonym sa...

Hahahahaha... jag garvar ju läppen av mig här... kan bara tänka mig hur det såg ut :)))))))

Åh, vad härligt med picknick.. hoppas ni får fint väder och jättemysigt i gräset!

KRAM Ulrica
( som kom hem i natt och bara vill åka tillbaka till Skottland igen )