fredag, juni 08, 2007

SJung om studentens lyckliga daaaaar...

Jag njuter verkligen i fulla drag av detta väder! Jag har lovat mig själv att inte klaga en enda gång denna sommaren...i alla fall så länge vädret håller sig varmt! Sen kan jag nog hålla med många som säger att sverige är så konstigt....är det inte 14 grader, nordliga vindar på 20 meter/sekund så är det 33 grader, vindstilla hetta som bränner! Finns inget mellanting.....men det kanske är för att vi svenskar är så mellan på nå sätt.....vad vet jag!


Helgen bjuder på fotbollsmatcher för båda grabbarna..... o förhoppningsvis många timmar i solen! Jag är sugen på Grönan, men ska det vara över 30 grader vet jag inte om det är ett shysst alternativ.... ? Sen ska ju plånboken vara välfylld när man åker dit..i alla fall om Thedde o Elliot får bestämma! Ibland önskar jag att jag sket pengar..... :/


Idag har vi student i vår lilla stad! Jag minns min egen som det va igår.... åååhhh, det är helt kart en av mina bästa dagar i livet! Jag hade nypermanentat hår....okej...permanenten hade tagit liiite väl hårt så jag såg ut som en pudel o kunde knappt ta på mig min studentmössa! Men med lite vilja o ett sjujäkla märke i pannan så gick det! Mamma o jag hade köpt en vit klänning på JC som mamma sytt om, lite volanger o snedskärningar... VOILA så hade jag en alldels egen unik klänning! Hon e så duktig mamma....


Champagne frukost, onda fötter i nya vita pumpsen, studenttåg me en jäkla massa rosor runt halsen... o så pricken över I:et, mamma o pappa o en massa vänner, nära o kära som stod o vänta i skolparken med jordens största plakat med ett fult tryne som skulle vara jag som liten! :) Pappa satt i sin Austin från 1953...en riktigt gammal engelsk kärra... svettdropparna ringla ned för pannan för biljäkeln koka så fort den fick stå på tomgång! Det va till o hoppa i kärran i farten..lilla mamma försökte oxå hinna me o hoppa i men då drog farsan i 180 o kvar blev mamsen me tårar i ögonen! :)


Fick en gigantisk ballong formad som ett flygplan med propeller o allt...den fick hänga utanför bilen.... o POOOOFFFF så exploderade den när farsan gasa på! Middag med hela tjocka släkten..mamma hade ordnat så fint i vår lokal på området vi bodde i.... aaahhh....underbart!


Jag hade svårt att titta på student-tåget i många år efter min egen...helt enkelt för att jag var för AVIS...jag ville oxå!


Idag ska jag o grabbarna ner o kolla...nu är det alldels för många år sen jag själv tog studenten så nu har det avundsjukan lagt sig... men jag får fortfarande ett sug i magen när jag ser dessa fulla, gapande, trallande och framförallt överlyckliga studenter!


Ha nu en underbar helg mina vänner! PUSS & KRAM

4 kommentarer:

Anonym sa...

..om inte annat så minner det om bekymmerslösa dagar...

Ska iväg o mingla på studenttillställning i kväll,har settat på bron i fotbad och filat o lackat ja nu e man en ny människa,kan hoppa i mina vita bröllopskor med bara tår o öppen häl till det en rosa kjol o en vit fladdrig blus...samt nyfärgat rött hår ;)

Ha så jättemysigt! :)
/Kram

Anonym sa...

Jag minns min student oxå som om den vore igår. Dock låg en trist sordi över evenemanget då två av våra skolkamrater körde ihjäl sig veckan innan. Det blev väldigt speciellt...

På onsdag är det student här i stan och gissa om vi kommer få mycket att göra nästa vecka. Jag jobbar varje dag, till skillnad från den här veckan. Tårtbeställningar finns!!

Ha en underbar helg. Vi fortsätter att njuta av vädret...

Kramiz

Anonym sa...

Student... skyhöga pumps, vitklädd, väääldigt onykter, sambo med midjekort kavaj med axelvaddar och lila fluga.. mmm.. minns det som igår :o)))

Grönan är nog skitskoj om man åker lite senare på dan.. mitt i solen kan det nog bli snurrigare än vad det blir med karusellerna bara *S*

Och du.. njuuut av sommaren och solen, det gör du rätt i!! Jag önskar sååå att jag kände likadant för den här värmen.. men nån måste väl vara annorlunda också :o)

Ha en tippentoppenhelg och hälsa resten av familjen.
Kram Ulrica

Anonym sa...

Jaaaaaaaaaaa jag säger detsamma!! Vilka tider! Vilken lycka! Jag kunde inte heller glädjas åt studenterna flera år efteråt då jag var grymt avundsjuk o ville göra om det hundra ggr om!

Min pappa hade smällt upp en skinnfåtölj mitt i ett grävskopeflak där jag fick sitta å puttra hela vägen hem. Ha ha.

Tänk... en dag skall vi vara de där kreativa mammorna som fixar o donar till våra små som skall ta studenten. SNYFT. Känns overkligt. Jag kommer böla järnet.

Puss gumman.