måndag, juni 04, 2007

Helgen......

God morgon.... måndagen är här...men den känns inte alls lika vidrig som den brukar! Solen gassar o jag har sommarkläder på mig idag.... tänk vad sommarväder kan göra med oss människor!

Ingen bloggträff igår dock..... jag hade glömt att svärmor fyllde år. Hmm så samlar man väl inte pluspoäng antar jag, vi köpte suuuuperfiiina ljushållare så jag tror jag är förlåten :) Vilken tur att ni andra inte träffades för då hade jag blivit AVIS!

Helgen va underbar.....jag ÄÄÄÄLSKAR det här vädret! Tänk vad glad o positiv man blir på en gång.
I fredags blev det talang 2007..... lugnt i soffan. I Lördags blev det en massa o göra.... Thedde hade fotbollsmatch, filten o en massa päron till fotbolls-spelande ungar...solen gassade. WUNDERBAAAAR.... sen knatade vi upp på stan, det var karneval i stan. Det har legat på is ett antal år....faktiskt så hade vi karneval senast 1986 då jag drog en av mina första fyllor o kom hem 5 på morgonen! Finska muminmamman va vansinnig (uttalas med bred finsk dialekt).
Om man nu jämför karnevalen förr o nu är det ett skämt, det va typ 10 meter långt o några stackare som skämde ut sig! Förr var det flera hundra meter långt o sambastinna stor-rumpade kvinnor som rörde sig förbjudet och folk som verkligen lagt ner tid på sina utstyrslar! Men... cred för att folk ändå försöker o vem vet, det kanske blir hur stort som helst så småningon!

Hem o sminka svägerskan som skulle på klassfest.... sen packa vi picknick korgen o drog till parken med en gammal klasskompis till mig o hans tjej! Filt folköl o pastasallad! Det var kulturkrock i parken me diverse utländska delikatesser att äta.... en jag är magsjuksrädd o valde en pastasallad från ICA istället...jäkla torris va?
I alla fall...... Solen gassa..... aaaaaaaaaaahhh underbart! I LÖÖÖÖÖVE!

Den galna fotbollsmatchen hemma hos oss med bärs, pizza o vänner...... o vilken match då? Om jag hade vart han den snurriga danskpojken som sprang in o klappa på den stackars domaren, så skulle jag idag har blonderat mig, gått ner 50 kilo i vikt o flyttat till Grönland! MY GOD vilken idioto!

Kvällen bjöd på stadsfest me hejdundrande fest på JOAR...jag drack med motta o fick erfara att inte bli igenkänd på krogen. Det var nåt nytt..... folk är inte vana vid att jag är blond märker jag. Så jag fick vara rätt anonym.....
Ingen bakisdag igår...... SKÖNT! Det blev parken igår med....sen svärmor...o sen mamma o pappa!

Underbar helg helt enkelt! Idag jobbar jag till halv 12, sen blir det till o åka till svägerskan o sola!

Förresten.... är det nån som smakat på FESTIS free, vattenmelon o pssionsfrukt smak???? Det - - - - - - - i mun!!! Ååååååh vad den är gooood!

Nu måste jag jobba! P&K

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig helg med härligt väder..
skönt att höra att du mår bättre!

Ulrica

Anonym sa...

Höll du på att glömma bort svärmor?OUPS...det får man inte göra...det kan bli jobbigt..Så bra att du verkar må bättre...

Kram

Anonym sa...

Jag hörde att dansken i fråga bodde i Sverige, i Göteborg av alla ställen. Tur i oturen kanske. Han kanske borde hålla sig till folköl han med ett tag :)

niinis sa...

Ulrica: :) Mmm... skönt!

Cian: Mm, tur hon påminde själv ;) "Vi ses imorn" sa hon, va? Jag fatta inget men höll med bara...piuh, tur var väl det! :)

Chris: Ja, varför inte... de extra promille halterna verkar inte göra han till einstein alla fall! :)

Anonym sa...

Ja det är helt sjukt va härligt det är nu! Den här tiden på året är helt fantastisk! Alla bara njuter o går o ler hela dagarna.

Många spelar till o med fotboll med grannfruarna, det måste vara ett tecken på att solen gjort nå'.

Miss you too honey.