torsdag, juni 07, 2007

Blond´s have more fun!

Det sprider sig en blonderings hysteri i bloggvärlden! :) Underbart.... Ja, som sagt så har jag ju själv gått o blivit blond på äldre dagar! De flesta reaktioner (i ordning) man fått är:

1) Ingen känner igen mig!

2) Va fiiint...du ser yngre ut (WOOOOOOOOOOW, det va nog det bästa utlåtandet av dom alla)

3) Gud va ovant, men fiiint!

4) Nej, du ska va svarthårig! (Mamma)

Jag va ju på krogen i helgen och kan säga på rak arm att man ju helt klart blir mer "tittad på" som blond än som svarthårig! Så det där med att de blonda har mer roligt kan ju faktiskt stämma ;) Jag fick en del förslag men som den trogna fru jag är..... och dessutom en väldigt kär fru så skrattade jag mest bort de förslagen!

Jag vet inte men, jag tror att såna här förändringar gör en gott! Det är som att ha ett nytt liv.....inte i nån stor skala, mer att man får vara "ny" för sig själv! Så om man känner sig ganska så less på sig själv är håret ett jättefiffigt knep att förändra!

Så..... Malliz, bra beslut trots svidet! Pendlis: You go girl!!!!

Igår var vi o tog fästingspruta på grabbarna. Den lilla satt mest o såg cool ut i sin nya frisyr (mohikan) o lät sjuksyster ta sprutan så fint! Den stora är skräckslagen för sprutor (oxå i ny frisyr, en blonderad mohikan.... jag hade frisörsalong hela förmiidagen igår). Ojoj, han kunde inte hålla tillbaka gråten utan det brast för han precis när de va dax.... men lite kylspray på så gick det liiite bättre! Han tycker att det gör väldans ont! Stackars..... Sen är det dax igen den 28/6.... och efter det är det 1 år kvar till nästa! Känns så skönt att vi tagit sprutan nu....

Alltså! Hörrni...hur underbart är detta väder egentligen??? Jag har bränt min högra axel... att man fan ALDRIG lär sig?? Men jag har blivit känsligare för varje år.....den där åldern som börjar krypa sig på en för inte direkt något gott med sig! Man blir torrare, känsligare och tyngre.....som en flytboj! Haha..nää vilken dålig jämförelse!

Nu måste jag jobba! Njut av vädret....

P&K N

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha..Jag vill oxå men jag blonderade mej en gång när jag var typ 18 och blev helt gulhårig så jag vågar inte....

Förändringen i frisyren (från långt till kort) blev min lilla boost istället..Jag får oxå höra att jag ser yngre ut...
(tacksamt faktiskt)

KRAMEN

Anonym sa...

Det tog FYRA blekningar innan håret såg nåt så när okej ut. Fortfarande brandgula nyanser men senare idag ska jag lägga i en blond färgning. Typ ljus askblond.

Igår fick jag ändå mycket cred för min annars helt vanliga look, då jag är blond. Lite mäckigt och få bort det svarta bara. Jag ska nog tänka om nästa gång jag vill färga håret mörkt.

Njut av solen.

Kram
/Mallis

Anonym sa...

Jag kan inte tänka mig dig blonderad, så det ska bli väldigt spännande att se hur du ser ut :).. och Tedde också?!.. cooliga familjen *S*.

Kram Ulrica

Anonym sa...

Så sant så,lite piff i håret så blir man som en ny människa :)

Just nu spretar det grå fram i luggen på mig men jag har laddat m ny färg,tar väl imorrn då eftersom vi ska på studentfest :D

Nä här klagas det icke på vädret här njuts det :D))

/Kramar

Anonym sa...

På tal om uppiffningar.. jag vet en som skulle behöva både plocka ögonbryn och färga bort en hel del gråa hårstrån *blink blink*

:o)))
Kram ulrica

Anonym sa...

ÅHHHHH längtar efter att få se den NYA o BLONDA Niinisen :) Kom o hälsa på SNART!!!

Massa kramar från en som OCKSÅ SATAN I GATAN SKALL BLI BLOND INOM KORT!

Puss fru P

niinis sa...

Cian: Nyfiken på hur du ser ut i kortare hår....
O du, gulhårig får man nog ta sådär i början... det är jag oxå slingvis men jag jobbar på det ;)

Malliz: Har du nå förslag på bra färg.... du sa ljus askblond! Är inte riksen att man blir grå då? Hmm..jag är ny på blondmarknaden!

Garbo: Vad blev det för färg???

Ulrica: Du, det måste vi fixa.... vi får sätta ett datum!

Pendlis: Jaaaaaaaaa...jag kommer gärna o hälsar på! Nästa vecka kanske? Nån dag nästa vecka om det e fint nån dag?? Kraaam