torsdag, juni 21, 2007

Midsummer.........yeah!

Imorn äre midsommar.... det blir till o fira med mamma o pappa ute på landet! Jag har nog inte firat med dom nångång tror jag....... "klur klur" nä tamejtusan..jag tror fasen inte det! Det ska bli trevligt, jag trivs med mamma o pappa! Farsan e kommuns roligaste finne helt klart..han har min humor så det smäller om det! Eller så är det jag som har hans ;)

Igår va jag på PMS humör o tyckte att alla äckliga midsommarfirare kunde dra åt skogen.... Spydde på allt vad traditioner heter! Jag funkar lite så.... innan tycker jag bara att det känns jobbigt inför såna här traditioner, som jul o midsommar o när man väl är där så njuter jag för fulla muggar o tycker det e skit-trevligt!

Glömmer nog aldrig midsommaren 1992. Shit, då hade vi jorden fest ute på en stooor ö utanför vår håla! Vi hade gått ihop några stycken o skulle ordna fest i ett par kompisars sommarstuga.... tror vi hade bjudit över 50 pers! Vi åkte dit dan innan med båten, det storma utav bara h-e o vi va livrädda. Strömmen gick o kom inte tillbaka förrän sent på dan på midsommarafton! Jag skulle hjälpa värdinnan me potatiskokande o allt.....medan jag skrapa potatis satt jag o pimpla bärs..... när klockan va tre på eftermiddan kom de första gästerna, då var jag aprak redan! Vi gick ner till sjön til båten som jag fick för mig att tvätta..... PLUMS så ramla jag i vattnet. Sprang omkring i bara trosorna bland gästerna eftersom mina kläder va blöta! SNARK.... Aja, då var man nog lite av en exhibitionist, skämdes liksom inte för nåt...det skulle va idag det!? Hahaha....
Dock så blev det den roligaste midsommar jag vart med om! Vi hade grymma 5-kamps tävlingar. Körde klädstrecket så alla var näcka på festen.... Jag som spela lite gitarr på den tiden sjöng för full hals o lira den här....hmm... Cecilia Lind låten! Alla sjöng me o hörde nog inte hur jävla illa det lät! :) Då fick man vara trubadur för en kväll.... o köra samma jävla låt hela kvällen för de va den enda jag kunde riktigt bra förutom "House of the rising sun" då... :)

Nä mina vänner, ha en underbar midsommar, det ska vi försöka ha...dock utan klädstrecket eller någon tvätt av båt! :)

Puss & Kram från mig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ehhhmmmm jo..man har väl gjort en del dumma saker på midsommar..ehhhmmm..jo...eller nej..inte bara på midsommar..Hehehehe...

Kan se dej framför mej när du springer omkring aspackad i bara trosor och skrålar "cecilia lind"

Jag hoppas oxå att han inte jobbar..då slipper jag ha vilding med mej...

Ha en as-kalas midsommar nu gumman...

Kramen

niinis sa...

Cian: Men gumman, annars tar du med dig Vilding!!! Finns en rolig lekpark precis bredvid.... o jag har ju blonderat mig nu så han behöver inte va rädd heller ;)

Puss

Anonym sa...

Ja men då är det att jag måste hämta honom på dagis först och åka tillbaka till sumpan och ta tåget..Det blir försent då :(

Nää jag hoppas på att maken inte jobbar så jag kan hoppa på reg-tåget här i sumpan direkt efter jobbet :)

Men vet du...Jag har tänkt ta mej till Ikea på söndag..Vi kan ta en snabbfika OXÅ...

Kram

Anonym sa...

Varför minns man aldrig vad man gjorde förra midsommar??? ;)
Åtminstone var det så förr om åren haha :D))

Ja ha nu en supernice midsommar och ha en trevlig lunch idag/Kramas till tusen :)

Anonym sa...

Ha en kanonmidsommar med familjen :).. Snart ses ju vi *S*

KRAM Ulrica