fredag, september 22, 2006

Uppdatering tandläkaren!


Nu är den putsväck!!!!
Nu har den j-a tanden gjort sitt i min käft! :) Det var hemskt, hemskt hemskt hemskt! Först så fick jag då ta en liten röntgen, och mycket riktigt..... hela käken var inflammerad. Detta innebar 4 bedövningssprutor, efter 2 tyckte jag att det räckte........
"Du behöver två till" säger tandis.... "tro mig, du har inflammation och som du säkert vet så biter inte bedövning så bra på inflammerat"....
"Okej"...... jag kände mig som en uppfylld skumgummiboll i hela huvudet. Sen ville ju inte tandåbäket släppa. Rötterna var tydligen lite vinklade. Så det blev till att borra så det sprätte tandflisor i hela rummet, i 2 lååååånga omgångar.
Tandläkaren frågade om jag kände nåt? Vägrade erkänna att jag gjorde det för då skulle jag väl varit bedövad fram till jul.
En, vad det liknade, skruvmejsel som liksom trycktes in i tandköttet för att få tanden att släppa, en tång, en spetsig grej som ruckade tanden, tång o sen kom den ut i 2 delar. Tandläkaren tog i så hela handen skaka, dessutom höll hon väl på att få med hela skallen på mig!
HUUUUUA..... lagom till jag fick höra priset vid kassan svimmade jag..... nääää..... Men inte långt ifrån, 1400 kr. För o dra ut en tand!!!
Tur att mina små pepparkakor kommit hem... dom tyckte minsann att det va synd om mamsingen... älsklingarna!!!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Nu vågar jag definitivt inte...

niinis sa...

Haha...joooorå Cian! Du e en kvinna av stål, percis som mig :)

Anonym sa...

Instämmer. Du har gjort det omöjligt för mig att gå till tandläkaren nu...

:)

Unknown sa...

Iron Maiden va???

Guu va kul..Tänk om vi går samma dag (25)

Har faktiskt ring och bokat tid hos tandis :) fast varken jag eller plånboken ser fram emot det

Anonym sa...

Har precis gått igenom samma sak. Hade dock lite fler ingrepp och är nu 18 710 kronor fattigare. Hade varit roligare att lägga de pengarna på nya möbler men enligt tandläkaren är det en investering för livet att ta hand om sina tänder.

Konstigt nog ser jag det inte så. När jag är 75 år kanske jag gör det. Vad vet jag...

Ha en trevlig helg!

niinis sa...

Chris: Skrämseltaktiken verkar ha fungerat på de flesta ;)

Cian: Nää.. 17:e nov hade vi på våra biljetter :(

Malliz: Oj, 18 000... fiii fabian! Antar att det är en investering, vet bara inte hur det kan vara så att bli av med tänder kan vara en investering, haha. Jag sitter väl där tandlös o jäklig i 75 års ålder, 150 000 fattigare. :)
Trevlig helg på dig oxå!