fredag, september 15, 2006

Hmmmmmmmm......mmmm......



SNARK....... 2 timmar kvar till dagen är slut, sitter och drömmer mig bort. Det här fotot togs på vårt hotell liggandes på en sköööön solstol! Känns ganska avlägset nu, storkoftan på och ingen trevlig spanjack med rosa hatt som skriker "melona, pineapple cocccoooooooooooooooo".........


SLURP............................................... en skön bild på en utav mina favoritdrycker. Om 1 timme och 47 minuter bär det av hemåt, ta på de fulaste rosa mysbrallor o linne som finns, kylen.......psccchht....öppna....slurp. Sen blire dammsuga, damma o torka golv. För att avsluta i soffan framför postkodmiljonären och skrika sådär alkoholpåverkat högt alla dom rätta svaren!

TREVLIG HELG!!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

En typisk finsk fredag med andra ord :)

niinis sa...

Jaa, du menar städningen??? :)

Anonym sa...

Nja, jag tänkte nog mer på slurpandet... Men vad vet jag, jag är bara kvartsfinne :)

niinis sa...

Har du så mycket som kvarts i dig så borde du veta att städa är ett typsikt finskt beteende.

Alkoholen är bara en påhittad myt!
:) :)

Anonym sa...

Sen undrar jag varför finnar röker mentholcigaretter? Det är bara de som gör det. På allvar! :)

Anonym sa...

Nope...har några kompisar som röker mentholciggisar...de är alla, utom en, svenskar. Den som inte är svensk, är dansk. :)) Dessutom påstod en att det var i stället för halstabletter...hahaha

Näe...finnar viftar med kniv och dricker sprit ur överfulla dricksglas. ;)

punkmummel

Anonym sa...

Vad är det för mesar du umgås med? :D Har själv haft förhållanden med två finskor, inte fin-skor som man går ut i, utan tjejer från Finland. De rökte mentholcigaretter, jag har aldrig träffat någon annan som gör det. Min statistiska säkerhet är därmed total.

(Förlåt att jag skräpar ner i din blogg Ninis... )

niinis sa...

Gör inget....

...kul med skräp!

O nej, finnar röker inte mentholciggisar...! Marlboro för det mesta tror jag.