onsdag, september 27, 2006

Å nej... ingen bra morgon!

Känner direkt att detta inte är en bra början på dag!

För det första vaknade jag innan tuppen hunnit dra morronfisen, d.v.s. 05.00.....Zzzznark! Lilla sonen vet jag kom knatande vid 4 i morse. Han går alltid på toaletten först. Toan på övervåningen har en konstig förmåga att haka i spol-läge. Så då står den o rinner tills jag blir tillräckligt irriterad och MÅSTE gå upp o spola till den igen så det slutar. Har drillat sonen att stå kvar en stund för att höra om den rinner....men vem fan orkar kl 4 på morron. Då blire mamma som får gå upp o göra det! Och går man upp blir man ju pigg, så funkar jag!

Allvarligt, nu måste jag få ur mig lite irritation..... vi betalar 7000 kr/månad för vår lägenhet. Känns som 700 kr/månad skulle göra mer rättvisa! Vafaaasen.... Vår kyl läcker vatten, drar man ut grönsakslåderna längst ner kan man räkna med att få torka i 10 minuter efteråt. Detta har vi tagit upp med hyresvärden! Frysen frostar vi av minst en gång i månaden för att lyckas få loss innehållet...innan det fryser fast! Skåpluckorna har fallit ner i huvudet på stora pojken, igår fick jag ytterligare en i handen. Fick se att 3 till sitter löst. OBS: Dessa har åtgärdats tidigare! Kökslådornas baksidor är lösa o trillar av hela tiden....vilket också alla stekspadar, vispar, vitlökspressar m.m. oxå gör... till slut är dom i lådan längst ner bland plastpåsarna! Kranen på toan nere e så trögt så att när man äntligen får igång den.....får man igång den i full kajuta..... pssschhhhh...så ser det ut som man kissat på sig! Dessutom är den allmänt sliten.... känns inte som man nånsin får ordentligt rent!

Nu när jag skriver ner allt känner jag riktigt hur förbannad jag blir....... idag ska maken få ringa o skälla tror jag...gör jag det får vi nog inte bo kvar längre! :)

Aja.... i alla fall..... Sen blir jag sen denna morgon, så jag har dragit ett hårt träningspass på cykel till jobbet. VARFÖR är det BARA uppförsbacke till jobbet???? Svettig.... immiga brillor och in på jobbet. Jooordens disk att ta hand om (eftersom jag bara jobbar med karlar)....ännu mer immiga brillor! Dessutom...mitt i all denna "misär" har jag en härlig PMS som får mig att må ÄNNU bättre!

Jag behöver kaffe tror jag......

5 kommentarer:

Unknown sa...

Stackare....

Hoppas att resten av dan blir bättre

Kram

niinis sa...

Hihi...börjar faktiskt kännas bättre redan... :)

Kram

Anonym sa...

Det berömda "Lådor trillar ner i mitt huvud när jag öppnar kylen"-problemet. Du får kräva skadestånd helt klart. Det är ju omänskliga förhållanden.

Hoppas dagen blir bättre... ;)

niinis sa...

Oh tack!

Jaaa... jag vet...

Tror och hoppas att det bara var morgonen utan kaffe som gjorde en moloken...

Anonym sa...

7000kr kan man få mycket för. Vi betalar 6000 för en stor tvåa på 78kvm. Den är i toppskick men vi tänkte att ett hus är bättre. Det kommer kosta oss mindre och vi kommer betala till oss själva.

Jag skulle allvarligt fundera på att byta boende om jag var er eller kräva en renovering av hyresvärden. Ni kan ju inte riskera att få luckor i huvudet varje gång ni öppnar dem.