tisdag, september 26, 2006

Ny karriär!

Jag började en ny karriär igår!

Jag har blivit tränare i min äldsta sons innebandylag. Jag har ju då ett "fett" register som innebandyspelare i mina unga år :) Jag har varit målvakt i 10 år, som bäst spelade vi i division 1! Skitkul.... dock så tog till slut åldern ut sin rätt. Det sista året i div 1 gick jag hos kiropraktorn 3 dagar i veckan och spelade aldrig utan ett fett lager med hästliniment i ryggslutet. Allt detta för att "hålla" en hel match. Det var med sorg som jag till slut blev tvungen att lyssna på min sargade kropp och kasta in handduken.

För någon vecka sedan satt jag på sonens innebandyträning och blev tillfrågad om jag ville hjälpa till på träningarna. Jag i min enfaldhet trodde att alla vi 3 tränare skulle vara där, men serru...där stod jag alldeles själv.... med 15 killar, varav 5 jag kunde namnen på!
Eftersom jag inte visst så svarade jag: självklart, utan o egentligen tänka vilka ligister man har att göra med. Killar i 10 års ålder börjar bli sådär lagom kaxiga. Det e lite coolt o säga emot tränaren, man blir duktigt sur om man inte hamnar i bästa kompisens lag när vi kör 2 mål för att inte tala om övningarna. "BLÄÄÄÄÄÄÄ- SKITTRÅKIGT MED ÖVNINGAR!"

Igår spatserade då mamma in och ställde sig i mitten av hallen o röt i :) Det blev övningar, inte spela i samma lag som kompisen-träning! Lite sura miner ver det på några... men det gick helt okej! Vet inte, dom flesta var väldigt svettiga och röda i ansiktet efter ett stenhårt träningspass....tror att jag kanske gick på lite för hårt! Jag hör ju till de föräldrar som gärna står vid sidan av o studsar, gapar, hejar.... det har jag berättat förut. Tror att jag därför oxå blir en väldigt effektiv tränare :)

Jag fick betyg av sonen efter träningen igår:
"Mamma, när du började träningen kändes det jätteskämmigt. Jag tänkte att det här kommer aldrig o gå. Men vet du mamma, du var ju jättebra!"

Det var det bästa betyg jag kunde få...... snart är det match!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Åhh du hurtiga människa
Jag blir trött bara av att läsa om hur du jagar runt *S*

Jag är en sån där slö fan *S*

Jag spelade fotboll från 11 -15 års ålder..sen kom det pojkar och moppar och störde :)

Anonym sa...

Soccer-moms släng er i väggen!!

Anonym sa...

Det är lite coolt. Ni har väl kommit ihåg att köpa hem gasbindor och sårtejp? :)

niinis sa...

Cian: O jag som brukar känns som du gör... men vadå? Nu förstår jag ingenting, är jag en sån jobbig hurtmorsa nu, hahaha???

Malliz: JUST DET :D Det ska rinna blod, svett o tårar ur dessa grabbar innan den här morsan e nöjd! :)Stackars barn!

Chris: Jag antar att vi har en liten materialväska som ska "laga" alla eventuella skavanker som kan bli under match o träning! Om inte det finns måste jag genast skaffa en materialare!!! :D

mumrik sa...

Hehe...själv är även jag en fd målvakt...fast i handboll och jag är nån sorts tränare för mina tösers handbollslag. Och visst var det lite pinigt för mina töser också, ända tills de såg att pappa faktiskt visste vad han pratade om... :)