måndag, september 11, 2006

Mina tankar just nu....

((((((BOOOOM))))))

Tillbaka till verkligheten. Det är måndag, den är den 11:e september och hösten är här även om det är varmt.

Själv har jag varit på bröllopsresa på Mallorca. UNDERBART på alla sätt och vis. VÄLBEHÖVLIGT på alla sätt och vis.

Lite tankar från de senaste månaderna, veckorna, dagarna, timmarna....även lite funderingar om mig själv som person.

* Jag är en jävel på planering, trodde inte det.... Men jag lyckades "göra" ett bröllop, nästan helt själv! Nästan Tony...inte helt själv :)

* Tomheten efter var grymt orättvis, vadå??? Jag fattar inte, varför blev det inte bara en lycka att vara fru? Varför kändes det som att liten del av livet upphörde... kunde inte hitta annat ord än orättvist!

* Jahapp...hur känns det att vara gift då? Den frågan bombar mig.... INGET!!! Hur ska det kännas? Ni som är, varit, aldrig ska....whatever! Hur känns det? För jag vet fan inte!

**** 4 stjärnigt hotell, det måste vara en rejäl skillnad på 4 stjärnigt och 4 stjärnigt. Men... jag skulle kunna vara en typisk Nina i detta fall o hålla igen o säga att hotellet var jättefint. Men nä...serru.... Det var okej, inget annat. Läget gjorde att jag älskade det, men rummen var sådär...sängen sög. För det var ingen säng, det var en bäddsoffa.... på honeymoon lixom!

* Längtar hem...... alltid när jag är på semester. Längtar inte efter nåt speciellt...bara hemmet, vännerna, tv:n, BARNEN (så jag nästan börjar tjuta emellanåt), min garderob, min säng.... E jag kass då? Vadå...ingen vill ju åka hem från semstern förutom jag.

* Missförstå mig rätt...semestern va UNDERBAR iaf! På sant!!!!

* Jag tycker mycket om mitt jobb, kändes skönt o bita tag i allt igen...faktiskt. Kom oxå helt från hjärtat.... va hände med mig egentligen? Kanke är det här som är att va gift?! Eller?

* Vad händer nu? Jo...det vanliga livet händer. För jag är inte Paris Hilton med partaj ena dan på San Tropez andra LA. Jag är inte Formel 1 förare heller med en kvarts miljon för att byta stall. Inte heller Dickinson...hon modelloraklet...som startat en egen agentur.

Jag är bara Nina... som precis gift sig (love you) och varit på 4 stjärnigt hotell på Mallorca.... som är bra på planering, längtar hem och tycker om sitt jobb!

JUST DET!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att vara gift är inte direkt en evig kick, det är mest en kärleksförklaring och ett samförstånd. Livet blir inte mer olikt förutom att ni börjar sambeskattas och lite annat :)

niinis sa...

Hmm... jaa, jag vet...eller jag tror jag vet. Kanske att man bara är så typiskt tjejjig och hoppas att hela livet kommer förändras till ett rosa moln med noll olycka.

Aja, är ju givetvis inte riktigt så naiv...men det hade ju vart gött :)