måndag, september 18, 2006

SUMMERING AV HELGEN!

Ska försiktigt försöka få ur mitt huvud ur sanden..... :( ÅNGEST!

Fredagen blev precis som den skulle....förutom städningen. Soffan, god mat, lite vin och TV. Kolla "So you think you can dance".... och "IDOL". Såpakvoten fylld.....

Lördagen dåra... blev en efterlängtad shoppingtur till Västerås. Jag o maken har ju direkt inte kunnat unna oss med tanke på bröllopskostnader, och som alla säkert vet är inte ett bröllop gratis!

Kvällen var vi bjudna till makens chef på middag. Alla de anställda med respektive. Ny svid för kvällen, nymålade naglar och lockat hår. Allt började ju så bra....

....sen hände nåt! Nåt som i såna här sammanhang helst inte SKA hända! Middagen flöt och jag kände hur munnen pratade mer än vad huvudet hann med. Men, det gör väl ingenting egentligen....är inte alla så som få lite akohol i sig!?
Det värsta var att vi i slutet av middagen blev bjudna på nåt konstigt "järn". "Järnet" innehöll cognac, vodka och nån konstig pineapple smak. Järn på flaska.... gott!

Plötsligt hände något, makens chefsfru snurrade i mina ögon. Gick ut o luftade mig lite, drack vatten, gick på toa, drack vatten, luftade mig.... Maken såg att nåt inte riktigt stämde. Jag försökte väl hålla mig så långt från de andra som möjligt. Maken beställde taxi och Ninis blev hemkörd. Taxin fick visst stanna på vägen då illamåendet tog överhand. I buskarna stod man med maken hållandes i håret... när jag va klar så hade jag tydligen sagt mumlandes : "Hejdå med den glamour tjejjen"... Väl hemma tyckte jag att jag kände mig fräsch igen o tyckte att vi skulle gå ut som vi hade planerat. Till svar fick jag "Nina, om du skulle se dig själv nu så skulle du definitivt inte gå ut". OKEJ, jag hajjar.... blev skickad i säng o så var det färdigsnackat!

OBS: 34 år är jag. Vad i h-e var det som hände? Mängden alkohol brukar jag kunna dricka 4 ggr om utan o bli såhär?? PINSAMT!!!

Nu gäller det att hålla sig från makens jobb tills detta blivit preskiberat!

//Hangover Niinis

6 kommentarer:

Unknown sa...

34 men ändå 14?

Hahaha vad kul..att läsa om..men kanske inte att uppleva..

Stor kram

/feberyrslig

niinis sa...

Haha...ja tonårsfylla som hette duga! Tror (och skyller gärna på) att min förkylning var orsaken till missen här!

Anonym sa...

Nej, stackare. Fast ibland händer det faktiskt att folk börjar snurra runt på fester utan att det är ens eget fel. Sånt här brukar preskriberas ganska fort. Se till att inte kräkas på deras katt nästa fest så går det säkert bra :)

niinis sa...

Hahaha.... ja eller deras ursnygga GANT kuddar dom hade i soffan....nån katt fanns inte att sikta på :)

Anonym sa...

Inte brukar väl sånt preskiberas??!
"Kommer ni ihåg den där gången när...."
;))

niinis sa...

ALis: Ja...det är det jag är rädd för.... menmen, hoppas att någon övertar tronen snart! :)