tisdag, september 12, 2006

Jobbig?

Jaaa...jag fixade det!

Lite saker som fattas dock men det ska väl gå bra ändå....
Gjorde precis ett test där man skulle få konstaterat hur jobbig man va... jag var jobbig! Till hälften jobbig om man nu kan säga så.... Kan tänka mig att jag är jobbig i vissa situationer, sån självkänsla börjar man nog få så här någorlunda högt upp på medelålders stegen.

Jag är nog jobbig när jag inte får som jag vill eller när jag är bergbom på att jag har rätt! Jag blir lika förvånad själv när jag märker att jag faktiskt hade fel. Idag letade jag efter ett papper som jag VISSTE att jag inte fått, blev t.o.m högljudd mot vederbörande om att han minsann hade slarvat bort pappret o alltid skulle skylla på mig...

...tror ni jag blev förvånad när jag hittade det jädrans pappret under en pappershög, stod faktiskt en lång stund o bara glodde på det! Kunde lixom inte tro att de va sant, så jag e nog fasen jobbig! Isch...aldrig kul när man inser ens fel o brister.

Skitsamma... jag är ju inte här för o bara va len och tillmötesgående i varje situation, jag är ju här för o sätta spår o få alla o tro att jag alltid har rätt :) Nää, men allvarligt. Skön känsla när man längre inte lägger ner själ o hjärta på att bli omtyckt av alla, när man faktiskt pallar o stå för det man tycker, vare sig det är rätt eller fel. Att man pallar stå upp för saker som man faktiskt inte borde lägga sig i men bara inte kan låta bli... det är nog lagom irriterande, inte sant?

Nu ska jag snart ner till optikern o få konstaterat hur dålig syn man egentligen har, sist jag kolla hade jag -3.0 på båda och det är nu ca 5 år sen. Skulle nog inte hitta till optikern utan linser ärligt talat... Ska beställa skitfräcka röda brillor.... bara för att jag klättrat på ålders stegen o vågar ha röda brillor utan o bry mig om vad andra tycker!! Javisstt.....:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fick samma resultat, men jag har också insikt. Jag är jobbig :) Det är väldigt rosa härinne.... *smågnäller*

Unknown sa...

Jag är skittråkig...en riktig svensson med andra ord :)

-4.50 på båda ögonen har jag...blind as a bat...Hmm behöver nog oxå nya bågar..har sett ett par skitfräcka från Evfa Attling men de är dyyyyra....

niinis sa...

Rosa som e så fiiint.... :)
O hur var det nu, jag sket ju i vad alla andra tyckte :D :D

Cian: Evfa har supersnygga bågar, men AJ i plånkan!