onsdag, september 13, 2006

Trevliga/otrevliga människor

DÅ var man hos optikern igår då.... Det hade inte blivit så mycket värre, tydligen växer ögonen fram till 25-30 års ålder och det innebär att oxå synen förändras fram till dess, alltid lär man sig nåt nytt! Å vilken supertrevlig kvinna dom hade som optiker, vad glad jag blir när det finns trevliga människor inom dessa yrken.

Så nu har jag äntligen lagt min beställning på mina ursnygga röda brillor!

Att bero på trevliga/otrevliga människor. När vi nu var på vår resa till Mallorca fick man sig en dos av båda parter. Inkastarna till en restaurang som vi för övrigt gillade stenhårt var fantastiska. Tänk o stå där kväll efter kväll o ragga folk till restaurangen med ett stort leende och varje dag komma på något nytt och klämkäckt att säga för att locka folk. Va? Skulle aldrig palla!

När vi sedan samma kväll gav oss in i en riktig tvättäkta souvenir butik.... huuu jag ryser på ryggen av dessa butiker! Var dock tvungen att ge mig in i den för att lilla sonen älskar delfiner, och där fanns miljoner olika delfiner i olika utföranden att välja på! Personalen där....... äj, hade jag vart chef hade båda tjejerna som jobbade där fått största foten nån nånsin skådat! Pladdra osammanhangande spanska med varandra medan vi står o försöker få lite hjälp.... när vi sedan efter många om o men får hjälp är det dax att betala, tjejen står fortfarande o pladdrar spanska med sin kollega.... dessutom skrattar dom högt o ljudligt. Maken försöker lägga in lite angående prutning....då skrattar dom ännu högre! WHAT???? Haha, jag kunde inte låta bli o skratta jag heller fast jag i själva verket hade velat ge den lilla snuttis bruden en rak höger! Hade det inte varit för de förbannade delfinerna hade jag travat rakt ut o sagt nåt otrevligt på vägen ut, subbor!

Igår prata jag oxå med en sååå jäkla otrevlig tant på posten, behövde få hjälp med att skicka paket mot postförskott..... På henne lät det som jag va blond X 14. Till saken hör att när detta ska göras på nätet finns det inga priser på paket under 1 kilo...det var därför jag ringde, mitt vägde 250 g. Orelevant egentligen..... men fan så otrevlig hon va. Då blev man tvungen o vrida ur sig lite!!! Allvarligt, börja jobba med det Du trivs med istället för att låta din bitterhet gå ut över oskyldiga kunder! HUÄ!!!!

Aja.... ska börja bojkotta varje institut, butik, myndighet etc. som har otrevlig personal... tänk om alla kunde göra detsamma? Då skulle jag aldrig kunna skaffa pass, aldrig få tillbaka på skatten eller kunna köpa kläder o mat...ojdå!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir också förbannad på de oförskämda spanjorerna som inte lärt sig tala svenska än :)

niinis sa...

Haha... Jaa, med tanke på att allt annat är så försvenskat så borde dom fasen lärt sig en hel del svenska. Jag ville ju veta vad "fuzzet" var om?!

Anonym sa...

Vilken härlig blog! Hit skall jag komma oftare och läsa :)

/fru pendelilska

niinis sa...

Välkommen fru pendelilska....

Detsamma förresten!!!