onsdag, september 20, 2006

Telefonen

Prata i telefon.....

...jag har sen barnsben varit väldigt duktig på att prata i telefon, (kul att vara duktig på nåt) jag gör det ofta och länge.

Kan tyckas att detta är en sååå onödig kostnad.....men jag håller inte riktigt med där! Allt detta prat som svischar snabbt i denna tråd är livsviktig! Ni anar inte hur mycket man faktiskt löser på telefon, hur mycket energi man kan få av personen i andra änden, hur man kan gadda ihop sig som kvinnor mot sina män och enigt konstatera att det ju är DOM det är fel på, inte oss!

Jag har en väninna som bor i Stockholm, jag hatade att hon flyttade dit..... jag mådde jättedåligt men visste att hon mådde ännu sämre av att bo kvar i vår håla. Hon var singel o i vår håla finns varken utbud på karlfronten eller arbetsfronten. I samma sekund som hon flyttade fick jag ett stort tomrum efter henne.....

....o tänk nu om telefonen inte funnits, då hade det där tomrummet stått o gapat. Nu fyller jag tomrummet med timslånga diskussioner med henne! Då pratar vi timslånga...rekordet ligger nog på drygt 3 timmar.

Det intressanta med det här är att det inte går o prata med så många, i så många timmar. Helt enkelt för att man inte har så MYCKET att prata om. Mamma är väl näst efter väninnan...mamma o jag kan lätt slå ihjäl en timme i telefon en tidig lördagsmorgon. Så istället för att hoppa på (BOKSTAVLIGEN) och väcka maken är det bättre att ringa mamma! Han blir av någon konstig anledning inte vidare glad av att bli väckt kl 7 en lördagsmorgon.

Igår kväll när maken var och repade hade då jag och väninnan ett maratonsamtal..... så idag känns det bra igen! Mycket reddes ut vad gäller våra konstiga kvinnohjärnor, vad gäller våra karlar och vad planerna är. Tack för telefonen......

//Niinis......snart i guiness rekordbok.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag hatar att prata i telefon..Jag vill bara avsluta snabbt,snabbt utom när jag pratar med min bästis..
vi kan lätt döda en timme..Men nu flyttade ju hon hit..så nu går vi över till varandra istället....Bättre för telefonräkningen..sämre för kaffekontot :)

niinis sa...

Precis, det är ju de som e grejen...med en bästis går de o babbla oavbrutet :)

Lyllos dig som har bästisen så nära!

Anonym sa...

"gadda ihop sig som kvinnor mot sina män"?

Det är ju bra att du är ärlig. Har alltid undrat vad det är som tar så lång tid att snacka om... Kan du inte bara jaga honom med en stekpanna som på den gamla goda tiden? :)

Unknown sa...

Marmor-brödkavel funkar oxå *S*

niinis sa...

Chris: Det funkade förr, på den gamla goda tiden. Men av någon konstig anledning har nog männen oxå utvecklats genom åren. Alltså biter inte stekpannan eller som cian säger marmorbrödkaveln längre.

Nu mår vi kvinnor bäst av att veta att vi har ett psykologiskt övertag, dessutom har vi bästa väninnan som stöttar hur dum i huvet man än är :)