tisdag, januari 15, 2008

Sovit inatt..... och

-1,2 kilo






Vägning hemma på nya digitalglasvågen igår, FLASCHIGT VÄRRE, gått ner fast jag har den berämda lingonveckan som gör mig till matmissbrukare! Jag äter allt som kommer i min väg så akta er! :) Bara 14 kilo till... det gäller o vara positiv! :/




Igår kom kidsen, denna veckan med barnen kommer inte att bli lång. På torsdag åker Thedde till pappa igen. Fredagmorgon åker Thedde, Theddes pappa, en kompis till Thedde och kompisens pappa till Italien. Sicilien..... de ska gå på fotboll. Palermo spelar.... Thedde är sååå exited! Han pratar inte om annat, spotfåne som han blivit. Min bebis sitter o snackar Arsenal, målvakter och ligor som en vuxen! Vad hände? O så frågar han mig en massa..... jag försöker verka världsvan o kunna rubbet...snark. Det blir nog en grym upplevelse för han........




Minigrisen (Elliot) ska oxå åka bort, han ska åka med mormor o morfar till Mora o åka skidor. Bli bortskämd av mormor är bland de bästa Elliot vet. O ja, det blir nog en hel del bortskämdheter denna helg! :)




Mamma som blir kvar hemma har lite o välja på. På fredag spelar maken på fryshuset....nån tävling. På lördag har vi FACEBOOK träff i hålan, hör o häpna! Kommer nog ligga en hel del bilder på det på FB sen. En kompis till mig som utmanat en massa o det verkar bli lite uppslutning.




Imorn ska vi till utredningsdoktorn som jag döpt om till "leta efter felet" doktorn. Eller LEF-doktorn förkortat....pratar jag om LEF doktorn här inne så vet ni vem det är!
Måste bara snacka lite Idrottsgala! Hmmm.... ja, vad säger man. Peter Settman var galet bra, fan....jag har inte sett honom som bra tidigare! Ronny o Ragge stämpeln har väl suttit fastklistrad kanske. Men han e ju fan GRYM!!! WOW, vilken naturlig o jäkligt rolig kille! Han skulle jag vilja vara polers me, bjuda hem en fredagkväll på dinner o dela nåra flarror vin me han o nya frugan, fan va vi skulle få garva!
Han...kommer fan inte på namnet nu! Men han som är me i parlamentet och även kallad Percy Nilegård. Hahahaha, på riktigt.....hans dans?!?!?! Jag garva mig fördärvad i soffan. Jag älskar när folk VÅGAR göra sånt där! Hahahaha...
Priserna som delades ut kan väl diskuteras men orkar inte gå in på det nu.... skit i det! Jag blev i alla fall rörd av Anjas farsa.... o alla ståene ovationer som folk fick.
FAN ATT JAG LA AV MED FRIIDROTTEN!!! :)


Nu ska jag jobba....




Puss & Kram

5 kommentarer:

Unknown sa...

Johan Rheborg heter han
Han kommer förevigt vara känd som Percy Nilegård,Managment by filofax och repliken:"man kan inte lita på nån som blöder i en vecka utan att dö!"

Åhhh fan vad kul att få åka till italien och kolla fotboll..Där är det tryck på läktarna! Roligt för Thedde


Nu ska jag jobba lite

PÖSS!

Anonym sa...

Johan ja. Det är en rolig jävel. Tittade inte på hela galan då jag är lite halvallergisk mot galor men jag såg Anjas pappa när han skulle upp. När hans fru grät o när Anja grät. Tycker det är liiiite jobbigt men jag måste dock erkänna att jag var nära själv ;-)

Anonym sa...

Hej Niinis! Sökte på nätet på "killkompis" och fick upp inlägget där du berättar om när din kompis fästmö dog. Känner mig lite tagen och hoppas att du inte tar illa upp över att jag kontaktar dig. Jag ska skriva ett reportage i MåBra på temat "kan män och kvinnor vara bara vänner". Så min undran är: skulle du och din killkompis kunna tänka er att ställa upp på en intervju och berätta om er vänskap? Ni blir plåtade av en proffsfotograf och får biobiljetter som tack för hjälpen. Om det inte funkar är jag självklart tacksam för tips på andra som skulle kunna vara med. Hör av dig till anki.sydegard@aller.se 070-607 56 87

Anonym sa...

Wow Niinis. Vilken grej...

Anonym sa...

Fotboll i Italien, oavsett serienivå, är en upplevelse. Fotboll i Italien är inte fotboll, det är LIVET helt enkelt. Palermo är visserligen inget topplag och staden är lite mindre, men det spelar ingen roll...det är tryck helt enkelt. Det kommer garanterat att bli en upplevelse för honom...sen så skall han gå på Örebro-Kalmar så kommer han att vilja emigrera till Italien efteråt...för sorgligare matcher än svenska fotbollsmatcher får man leta efter... :)

-14 kg...då skulle jag väga...hmmm... som jag vägde när jag var ca 18-20 år. Nej, det är en omöjlighet...