onsdag, januari 16, 2008

ÅLDERSNOJA?!?!

Vad beror det på?? Är det BARA för att jag råka gifta mig med ett "lammkött"?? Eller är det verkligen så att i 35 årsålder så infinner sig en krypande obehaglig påminnelse klocka om ålderdom?!

Påminnelsen nu beror nog på att på Fredag ska jag sitta med ett gäng "ungdomar i min mans ålder" , på en buss.....på väg till stockholm för att kolla när min mans band spelar. Där kommer oxå ett gäng f**t smällor sitta som i stort sett precis hamnat ovanför 20 strecket.

Några jämförelser:

* När jag söp för första gången så var dom inte ens spermier!!
* När jag blev av med min oskuld så föddes dom.
* När jag fick körkort lärde dom sig att prata.
* När jag flytta hemifrån hade dom 5 årskalas.
* När jag fick min första unge började dom i tvåan.

Ja, ni ser ju..... är det konstigt då att.......

* man får en krypande smygande känsla?
* man sitter o känner sig som en galen tant som raggat upp en lite PÖJK till tant godis?
* man känner sig som en "wanna be 20 again" brutta med patetiska skinnbrallor o upplyfta hängtuttar till hakan?

Okej, den sista punkten där stämmer inte....åtminstone inte skinnbrallorna? :)

Nej men allvarligt, detta kan kännas jäkligt obehagligt.....dessutom AVSKYR jag en av f**tsmälle brudarna. Hon är en idiot! Inte för att hon gjort mig nåt.....men hon beter sig som värsta slaget av slampa ni kan tänka er...en gänghora som försöker lägra så många som möjligt innan hon fyller 25. På köpet sårar hon en efter en.... och hon ser fan inte ut för nåt ens! Dumma jävla grabbar som går på skiten... Dessutom får dessa tjejer oftast inte ut nåt av sex ens...dom knullar för att man ska det. Dom gör som dom tror att man ska göra. SHIT, upprörande.....o ursäkta mina fula ord, hmrf!

När hon fyller 30 kommer hon vara avklarad av halva byhålan och till slut hitta en stackars kille från en annan stad som inte vet hennes historia. Bakom hans rygg kommer alla hans buksvågrar att garva...garva åt hans förbrukade tjej som han tror så gott om!

En riktig tjej med klass......fy fan, tvi!

Det värsta är att jag mår bra av att vara 35, jag är inte ens BITTER. Jag är klok nog att ta bra beslut, vara bra mamma, sköta mitt hem, mitt jobb, jag skiter inte i hur jag ser ut utan kan faktiskt fortfarande få schyssta blickar från killar. Så vafan har jag åldersnoja för?? Nån???

Nä, nu ska jag lugna ner mig o jobba lite! Puss på er!

14 kommentarer:

Unknown sa...

När jag känner mej lite elak så brukar jag tala om för Maken hur gammal han är

När han söp sej full första gången var jag 5
När han tog körkort var jag 8 osv osv

plus det som tar mest skruv
Han är bara 10 år yngre än min mamma

Elakt jag vet :)

PÖSS!

Anonym sa...

Jag är bara 28 år yngre än min mamma...

Men du Niinis: Skriv bara in adressen till din blogg och kryssa i rutan (eftersom du har blogger) så dyker du upp.

Och kommentera gärna något igen så att jag får upp dig på min automatiska länklista, jag vill ju ha dig där ;)

Anonym sa...

Hej Gumman!

Jag vet precis hur du känner med åldersnojan, men då kanske inte det där med ditt lammkött :-) Hos oss är det ju jag som är det :-)

Men det spelar ingen roll, jag får åldersnoja ändå ju.......

Hur lär man sig att leva i nuet bäst??? Vet ej, men lätt är det INTE. Fan ungarna växer ju om en, Största barnet har växt om både mej och Greger. Vår minsting har bara några centimeter kvar innan hon har lämnat över sin roll som kortast i familjen till MEJ. Vad är det som händer???? Inte konstigt att man blir snurrig, eller?

Anonym sa...

Varför åldersnoja? Jag är väl i år äldre än dig...möjligen inte i mitt sätt att leva och vara...men ändå så har jag levt längre. Men jag har aldrig haft nån åldersnoja...inte ens när jag varit med 15 år yngre tjejer... :)

Sen blir jag lite förvånad när jag läser om den där tjejen som du avskyr. Varför är hon en slampa som alla skrattar åt och hennes ev. framtida ovetande kille? Varför skrattar man och talar illa om en tjej som gör samma sak som en kille blir helgonförklarad för? Lite besviken tror jag att se dig klä dessa tankar i ord...

Anonym sa...

Klart grabbarna spanar på dig. Du är ju asläcker. 35 or not. Prata inte med mig om åldersnoja - jag är ju inne i värsta krisen...

Men va fan. Man har fött barn. Vad har de där smågrisarna att komma med. Klart de har toppiga bröst o getingmidja. De har ingen aaaaning om vilken KVINNA du är o att de en vacker dag själva kommer att hamna i en självständig kvinnas kropp.

Även om jag kan digga deras tuttar o deras vackra magar så vill jag aldrig mer vara i den åldern. JESUS vad osäker man var o vilken sucker efter bekräftelse man var.

Anonym sa...

Han som bråkade om Foppa är här :)

Jag är ju också numera +35 vilket känns rätt obegripligt. Jag har nog alltid varit rädd för att bli gammal och det handlar nog mer om att jag är rädd för sjukdomar och döden än att man ska få tråkigt mm. Ibland kan man väl även ångra vissa förhållanden och saker man inte gjort som långa resor mm. men men jag känner mig rätt klok, harmonisk och nöjd med livet just nu som +35 kille måste jag säga :)

O förresten måste jag säga att visst är man yngre som 35-åring nu för tiden jämfört med de som var 35 när vi var 15 år :)

Anonym sa...

0,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Detta var bara ett sk tassavtryck och då menar jag tassavtryck! :D))
Det var ena kissen som var kelsugen o satte ner tassen sin ;)))
Men hon utvecklade det bra så bra så det hade kunnat vart jag som sa't hehe :)

Pöss från tröttmössan Garbo

niinis sa...

Cian: Ja, elakt!! Hihi..skulle min gubbe skämta om min ålder skulle jag bli sur.... haha... Så han tycker ju givetvis att de e rätt skoj å påminna mig om hur liten han va när jag va i diverse åldrar!

KARLSLOK!

Puss

Chris: Gör ett nytt försök!! :)

Lillan: Ja, dina barn är långa! Jag vet för jag är ju ungefär lika kort som du.... :) Shit... Thedde är på god väg o växa om mig, o ju äldre han blir...eeeh desto äldre blir jag! SNARK!

Mumrik: En sak, JAG HAR ALDRIG HELGONFÖRKLARAT EN KILLE SOM BETER SIG LIKADANT SOM HON!! Tvärtom tycker jag att det är bland det osexigaste och avtändande som finns.... har ALDRIG tyckt att det är en bedrift att steka så många som möjligt på så kort tid som möjligt! Framförallt inte när man sårar människor på kuppen. Det beror nog på att jag själv är väldigt rädd att såra människor.

Så är det Mumrik! Jag tycker lika illa om det motsatta könet som beter sig så....

FruP: Du har helt rätt.... jag minns själv hur man va!? Osäker var väl bara förnamnet...

Annat är det väl nu... synd bara att man måste bli gammal först för att inse det! :)

Puss...o du DITO!!

Jack71: Välkommen :) ja, okej...du har oxå hamnat över det berömda strecket. Jag tycker 35+ är ett berömt streck...för då har man plötsligt närmare till 50 än 20! HUA.... Men jag håller me om mycket, man har en sund hjärna (för det mesta), självförtroende (för det mesta) och framförallt så är man snygg (för det mesta) ;)

Garbo: Tack kissen.... :) Jag har en likadan där hemma!
Kramar

Anonym sa...

då så...då är jag med...men den gängse normen är just tvärtom. Att tjejer är slampor och horor om de har varit med mer än tre killar, medans en kille bara blir bättre och manligare ju fler han har lagt på rygg...

niinis sa...

Mumrik:

Jag vet, å det e fan helt GALET att det är så... !!!

Jag menar, vad är skillnaden? Hur kan man vara bättre slampa som kille än som tjej?! Jag bara undrar?!

Nee, jag diggar mystiska killar som inte har ett jätteregister med ligg bakom sig, sådana tjejer har jag oxå respekt för!

Anonym sa...

Bloggvärlden har vaknat till ser jag.

Har egentligen inget å säga om åldersnoja, jag jobbar ihop med 17-18 åringar som jobbar extra och dom ser upp som fan till mig. Allt jag gör är grymt, för att inte tala om alla lösningar jag har på allt. Att jag teoretiskt sätt är gammal nog för att vara deras morsa är en helt annan grej. De ser mig som 25 typ. Det får dom...

Jag bjuckar på det

Have it lovely my friend

Anonym sa...

Har drabbats av åldernoja idag jag med, började på universitetet idag och det var bara småbarn överallt. Herregud, har aldrig känt mig så skruttig...

Unknown sa...

Jag fick nojja när jag satte mej på teorikursen..Bara en massa nittiotalister
Shit jag hade kunnat vara deras mamma liksom

niinis sa...

Mmm.... *flinar lite* ni ser.....visst är det hemskt!! ??