tisdag, januari 22, 2008

Igår
... satt jag o ringde runt en del här på jobbet, jag behövde prata med kundreskontran på ett företag.

Jag blir kopplad till kundreskontran där en kvinna med släpande röst svarar:

-Ahlsell

-Hej säger jag, jag skulle bli kopplad till kundreskotran.

-Du har kommit till kundreskontran, svarar en fruktansvärt otrevlig röst som dessutom hörs väldigt dåligt då hon verkar täcka för käften med ett täcke eller har luren alldeles för långt från munnen.

-Jaha, va bra, säger jag ganska bestämt då jag hör att det är ännu en bitter f**tsmälla som vantrivs på jobbet för att hon behöver ha kontakt med kunder.

Jag berättar det jag har på hjärtat, en fråga angående en faktura som vi inte skulle ha.

Det som följde var helt bedrövligt i kundserviceväg. Hon knattrar på sin dator, svarar väldigt kort och snäsigt på mina frågor dessutom blir hon jävligt irriterad över att ens behöva kolla detta åt mig. Orkar fan inte ens gå in på det närmare men hon sa knappt hejdå. DET var fan en hårsmån från att jag klarade av att hålla käften. På riktigt så undrar jag vafan de e för fel på dessa människor? Eller vad är det för fel på deras chefer som inte kickar dessa f**tsmällor!? SHIT.... jag blir så jävla trött! Här anstränger man sig själv fast man mått skit vissa dagar med att ALLTID vara trevlig mot kunder, då känns det jäkligt orättvist när vissa andra totalt skiter i att man är en kund!! Fan så förbannad jag blir....

Idag ska jag ringa dit igen o jag hoppas jag klarar av att bita ihop!

Ha en bra dag allihop!

Puss på er!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hmm konstigt..Ahsell brukar alltid ha trevligt folk..
Dålig dag kanske men det ursäktar ju inte att hon kvaddar din...

Det är ju som du säjer..Oavsett hur jävla uselt man än mår så SKA man vara glad när man sitter med kundkontakter

Pöss på dej

Anonym sa...

Precis! har man ett serviceyrke så får man banne mig bita ihop mellan kunderna så tillvida dom inte beter sig illa själva!
Våran vaktis e en sån där skitskalle som prompt har bestämt vi måste mejla honom om vi ska ha nåt gjort absolut att han inte kan ta det via telefon!
Vi e ju nystartad verksamhet utan dator idiot!!!
Vi blir inte uppkopplade på nätet förrän i höst!
Men nädå mejla,enl honom! Gahhhh!

Såna däringa typer vill man ju bara klippa till...hårt!

Nu har vi fått tag på en ny vaktis som gärna hjälper oss och han kommer från bostadsbolaget som vi hyr lokalen ifrån,han kommer om vi ringer samt e trevlig fast det inte är hans uppgift,sånt blir man bara glad utav :)

Pöss på,re bruden :)

niinis sa...

Cian: Mmm, killarna är trevliga men tydligen är brudarna ett riktigt bottenkap! TVI... :)

Garbo: Vilken idiot!! Ja, lite svårt utan dator o internet..... han kanske har fobi för telefoner! ?

Pöss på er

Anonym sa...

Tänk om alla idioter kunde ta och hänga sig i ett gemensamt rep. Det vore skönt.

Kram

Anonym sa...

Jag säger det rakt på sak: Jävla fittkärring. Skaffa nytt jobb då för fan om dunte trivs. Sitt inte o sprid bitterhet omkring dig.

Usch, jag har så svårt för bittra o negativa människor. Varför inte göra något åt sin tragiska situation istället???

Puss på dig min vän.