måndag, oktober 01, 2007

Triiist!

Favourite day......snark! Fy fan...BIG snark!

Aja, bita i det sura äpplet o bara köra på.... ny vecka, ny månad... tjooooheeej.

Semsterdagarna var helt underbart sköna, jag sydde nästan så jag blev knäpp....de e sant, jag känner mig mer eller mindre besatt av den där symaskinen. :) Nu har jag fått ihop en hel del gulligt som jag sytt på! Jag har även snickrat ihop en del fint, jag vet....det låter fan inte klokt det här men så är det. Barnen fick oxå sin beskärda del av pysslandet, Elliot höll på o sy sönder både fingrar och symaskin men vilket fint hjärta han slängde ihop! Resten av tiden var dom utspidda bland kompisar så det blev även en del taxiverksamhet.

Helgen gick i festens, fotbollens och innebandyns tecken. I fredags mötte mina innebandykillar tjejer födda 93-94. Å dom va såååååååååååå duktiga, jag är så stolt över grabbarna! Vi vann med 5-4.....

Lördagmorgon starta vi med en långpromenad, ungarna va me på sina cyklar......halv 8 på morron lixom! Folk måste ju tycka att vi inte e kloka?! Men sköööönt va det....
Kvällen sen så var det ju dax för den fenomenala oktoberfesten.... jag kände mig fulast i världen, kan bero på en del PMS?! Så allt började liksom helt fel.... så jävla tråkigt! Resten var mest en transportsträcka mot att få gå hem som jag gjorde...tidigt...halv 2 typ! Fan va gammal jag e.... skit oxå! Hade det vart för några år sen hade jag väl kommit hem sist av alla.

Söndag hade den stora sonen fotbollscup med en del arbete för oss föräldrar, som o stå o steka hamburgare och sälja dricka.....typ 2 timmar! Tjoooohoppp!

Neee....roligare inlägg har man väl lyckats åstadkomma, tror att gnällkvoten är nådd så jag skiter i o skriva mer idag hörrni!

Puss & Kram

6 kommentarer:

Anonym sa...

God morning! sunshine eller..;)
Nä vet hur det känns,jag börjar min tuff vecka nu jobbar 5 nätters...:/ kommer bli ett vrak eller nåt sånt...

Å vad jag önskar jag kunde sy.kan bara sy gardiner men hade jag syförmåga skulle jag sy en massa kläder till mina små vovvar =)

Grattis till vinstlaget då :) Min son har oxå flängt på matcher hela helgen varvat med party,jag måste ta ett snack tror jag...tyvärr tror inte hans far på mig när jag berättar om hans hyss.Han kommer nämligen hit bakis! :/
Han berättar helt öppet för mig o maken om sina bravader men hans far tror ingenting han,han har sååån koll tycker han ja! :/

Haha Nina vänta till du når mina 44 bast o går på fest,då e man dööööd vill jag lova! ;)
"ingenting e som förr"

Ha det gött/KRAM

Anonym sa...

Nä, det är slut på det roliga nu, bara att boka plats på ålderdomshemmet. Nu är det Antikrundan och te med skorpor som gäller på lördagskvällen. Och i säng senast klockan nio... :)

Unknown sa...

Ja och så måste du börja spela bingolotto....

Pöss!!!!!

/Cian

Anonym sa...

Upp med hakan :)

Jag måste få komma över och se vad du syr för fint?!.. kanske jag kan beställa något av dig???

kramåkram

niinis sa...

Garbo: Fniss.... skönt ändå att fler vet hur jäkla kasst detkänns emellanåt! :) Men du, skönt ändå att grabben är ärlig mot dig eller? Det skulle nog jag tycka!! Sen att hans papps verkar tro nåt annat är ju mindre bra, vilken knäppis! :)

Chris: A fy fan...du har så rätt!!

Cian: Jag som äääälskar bingolotto! :)

Ulle: Ja.... visst...ibland äre bara sådär tycker jag...

Du får jättegärna kika vad jag har...kan ta me på onsdag o visa lite! :)

Kraaaaaaaam

Anonym sa...

Hej världens goaste Niinis!
Jag tycker också att morgonpromenader är de BÄSTA! När luften är så där krispig o klar, folk har ännu inte börjat vakna... mmmums. Ja herregud, jag har också blivit gammal ha ha.

Tyvärr är mina morgonpromenader ett minne blott o jag kan inte se mig själv promenera spontant på många många år.

Visst kan jag gå ut själv halv åtta på morgonen men det är ju alltid härligt med lite sällskap också. Manligt sällskap. Snart så... om bara några år kan vi det för då klarar sig balettligan själva :)

Nästa helg är det fiiiiiika :)
Eller har du glömt bort det?

Love /fru P