onsdag, oktober 03, 2007

Bla bla bla blaaaaaa

Idag kommer jag nog bara låta "fingrarna snacka"....om allt möjligt!

Duschen i morse:
Fan, vi har ett sånt äckligt duschdraperi där...eller äckligt äre ju inte men jag gillar verkligen inte såna. Helst inte när dom klibbar fast på kroppen när man duschar....dessutom blåser den utåt lite då o då så själva tanken med vad ett draperi ska göra funkar liksom inte i vårt badrum! Golvet e tokblött efter duschen....vad göra? Jo hitta såna tyngder o sätta längst ner på draperiet. Men vem fan har såna?

Mitt hår:
Nåt konstigt äre...men det känns om jag inte får ut balsamet?? Måste va balsamet de e fel på....

Natten:
Rörig skulle den kanske kunna sammanfattas. Rutinmänniska när det gäller sömn tror jag...men de e väl det enda! :) Somna i soffan tiiiiiiiiiiiiiiidigt igår....vakna så jag kolla in "Housewifesen"....fastna en stund på "So you think you can dance". Gick o la mig o somnar-vaknar-somnar-vaknar-somnar....drömmer konstiga mardrömmar om helkonstiga saker. Ligger vaken-somnar-drömmer....ja ni hör ju, rörig! Idag är vi inte utsövda dåra!

Om folk som ljuger:
Är det något jag verkligen får hybris av, vill slita av mitt hår, spöa nån eller rent av kräkas så är det när någon nära mig ljuger. Jag skiter i om de e en flyktig vän eller nåt, den jäveln bryr jag mig inte om.....ljug på bara. Men inte nån som står mig nära. Det värsta är att jag nog är en ganska så långsint person när det gäller sånt. Jag tappar liksom "tron" på personen under lång tid.... vill inte tro på nåt personen säger under lång tid...eller kanske aldrig?! Ush... jag har ju redan svårt o lita på folk! Varför vet jag inte?! Tror det beror på att jag alltid, åtminstone mina 25 första år i livet varit så godtrogen, alltid trott jättebra om människor...o när det motsatta visat sig några gånger under min livstid så har det "ärrat" mig så pass att jag liksom ogärna litar på folk till 100%. Jag är liksom fel person att ljuga för helt enkelt. Så bort med ljugapor....

Vikten:
Ja, jag sliter på..... har klarat mandomsprov som smörgåstårtor, vanliga tårtor, en hel skål full med favoritgodis, smaskiga strips och bearnaisesås och det hårdaste provet av dom alla, vara bakis! Förresten, glömde....jag drack en 33 cl fanta när jag va bakis, för det tror jag inte går att va utan.....MEN, eftersom jag inte hade möjlighet att få tag på en light fanta så blev det en syndig vanlig. 2 points kostaren! Vägning imorn.....o faktiskt så börjar jag känna att det gått neråt! Byxor börjar bli lite mindre tajta osv. Tjihoooooooooo...

Nu jobbe!





4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska vi se...

Duschen.. hoppas att den ena M. kan jobba på så nästa M. kan göra sitt jobb... så ni får ett fint badrum.. men såna duschdraperier håller jag med om till 200%.. avskyr när de kalla och blöta slingrar sig mot ryggen.. blää

Håret.. förmodligen balsamet :).. skaffa nytt!

Natten.. hoppas du kan sova bättre i natt.. blä för taskig sömn.. själv skulle jag gärna få vara lite piggare istället.. är trött ungefär 25 timmar per dygn..

Lögnare.. usch usch, hoppas ingen närstående gjort dig illa genom att ljuga för dig.. och med tanke på hur jag såg hur bitsk du kan bli ( som du blev på Jörgen i lördags ) så skulle jag nog aldrig våga tänka tanken att mopsa mig mot dig *fniss*.. skämt åsido.. det värsta är att ibland kan det vara så att när saker kommer fram, oftast i andra hand, så vet man inte alltid om det är rätt person man ska bli besviken på... det kan ju tyvärr vara person nummer två som lägger till eller drar ifrån så den får skvallra lite roligare saker än vad den egentligen hört. Hoppas dock att du tar upp saken med vederbörande person och säger vad du tycker istället för att gå och vara arg "i bakgrunden"

Vikten.. du är kanonduktig ju!! Glöm inte det.. det är bara att kämpa på.. men när den där iskalla 2-literscolan står på bordet med imma på.. då är det nästan värt dom där hundra pointsen eller vad det är.. bara för att få svepa.. eller kasta sig i soffan med fetaste chipspåsen :(.. usch, vad jag saknar chips kände jag nu.. undrar hur mycket det kostar att gå till farbror kniv och skala ner mig till normal storlek.. så jag kan äta chips utan förbehåll :)).

Stor kram till dig.

Anonym sa...

Duschdraperier är ett allvarligt problem. Tänk bara på Norman Bates i filmen Psycho...

Anonym sa...

Dusch: köp såna där tyngder man har på vaxduken sommartid typ... tills att ert badrum är färdigt.

Hår: Använder aldrig balsam så jag har tyvärr ingen erfarenhet men det låter ju som om det är balsamet.

Natten: Gumman. Du kanske tänker för mycket. Du har väl en del där uppe i valnöten som ligger o pyr? Så blir det för mig - sover mycket sämre om jag bekymrar mig över något.

F*cking liars: Nä man får inte ljuga - då får man svart tunga. Det lär jag mina barn. Vuxna som inte lärt satt det är FULT o särskilt om man ljuger inför sin vän/partner/familj då tycker jag man är jääääävligt låg. VEM HAR LJUGIT FÖR MIN NIINIS? Jag skall spöa skiten ur den...

Imorrn får du post. Känn inget tvång är allt jag har att säga. Puss från fru P

niinis sa...

Ulle: Hihi...härligt med ditt långa inlägg! :) Såna äälskar jag.... :D Kraaaaaaaaaam

Chris: BRRRRRRRR.....:-(

Pendlis: Ja såna frukter typ.... hahaha, ja va bra.... :) Natten... den brukar ju bli så för mig ibland. Blir stressad av sömnen ibland o då blire så :(

E sååååååååå nyfis på din post gumman!! :D

Kramar