fredag, oktober 05, 2007

Dream on!




Vilket lyx! Imorn åker mamma o pappa hit i 2 VECKOR....
Å näää..jag e inte ett dugg avis, NOT! Jag e skitavis o önskar jag va miljonär, inte flygrädd och hade ett jobb jag kunde bestämma över alldeles själv!
Men men.....vad är väl en bal på slottet.....DREAM ON!
Vi tragglar väl på här hemma som om inget hänt, vi går till våra jobb. Gnetar ihop stålar som räcker till o betala bilen, huset o allt annat krafs man lyckats samla på sig i livet....o så lite till. Vi "svensson´ar" på med en skidsemester, en utlandsresa och kolmården per år....vi kanske trycker in en husvagns semester när vi blivit lite äldre. Vi släpper till på helgerna så gubben inte får använda skottkärra... Vi har våra 5 veckors semester per sommar och kanske lite ihop-jobbade dagar vid jul.... o såå fortsätter det! År ut o år in....
Asså, fy fan säger jag....kan man få nåt o låta mer deprimerande?!
De e när man får ihop det såhär på "papper" man ibland stannar till o undrar hur jäkla kul allting är egentligen? Ska de va såhär? Ska man inte bryta upp hux flux o göra nåt radikalt? Flytta utomlands, starta företag (så man får ännu mer bekymmer), börja meditera, göra en skönhetsoperation, köpa en racingbana, hyra en stuga i "kattila" - "pattila" - "vattila" eller va nu dessa små fjällställen kan heta, tävla i bastu VM, hoppa fallskärm, spöa nån, bli en maurier o flytta till djungeln, segla jorden runt, ta en promenad till YSTAD. Ja...nåt sånt.... radikalt! Eller fortsätter vi såhär? Troligen så gör vi det..... för det är sällan vi stannar till o känner efter?! Man har ju så fullt upp i denna slentrian ändå.... ungar hit o dit, jobb, handla, tvätta, städa, fixa i trädgårn, pyssla, älska, duscha, ha helg, fika, äta...... ja ni vet. Det där vanliga..... NOG OM DET!
Nu är en sak på väg i alla fall..... helgen. Inga stora planer förutom o skjutsa mamsen o papsen till Arlanda. Vi har match på lördag...krossa HAGUNDA ska jag vråla till grabbarna från bänken....bara för o va radikal ;)
Gubben ska jobba hela helgen......VÄRDO! Troligen får man roa sig själv denna helg.....hmm, nån som har några fantastiska förslag?
Ha en trevlig helg.....


7 kommentarer:

Anonym sa...

Inga fantastiska förslag här inte!
bara slentrian och jooobbbbaaaa :/

Pöss o kram och Krossa HAGUNDA! :D))haha

mumrik sa...

bodde nästan ett år i vietnam...farsan jobbade där...fick sett en massa av thailand då. ja, andra asiatiska länder också, men mest vietnam och thailand. mest thailand egentligen. eftersom vietnam, var och är fortfarande en kommunistisk diktatur. och fria resor existerade inte. man var tvungen att ha tillstånd hit och dit för att inte tala om den där säkerhetspolisen som såg till att man inte talade med nån som inte var godkänd att talas med...

SJälv lärde jag mig att älska hua hin och phi phi. Fast då var man där innan turistexplosionen...det är inte riktigt samma ställen längre...

niinis sa...

Garbo: Ha en bra jobbarhelg :)

Mumrik: Nej...de e ju inte det :( Det stället mor o far nu åker till är ett inte sönderbombat turistparadis än så länge.... få se nu hur länge det håller i sig?!

Anonym sa...

Somna i TV-soffan efter ett glas vin efter Bolibompa... Det gör jag varje fredag... Ha en bra helg i alla fall

Anonym sa...

En skidsemester, en utlandsresa och en Kolmårdenresa varje år??? Då kan inte jag säga att ni är några vanliga "Svenssons" direkt..

Ta't lugnt i helgen.. själv ska jag pyssla järnet all weeekend.

KRAM

Anonym sa...

Det är bara ännu en kris Nina. Det kommer fler. Glöm bort dina bekymmer, det kommer nya i morgon ;) Åh vad trist att ligga och fräsa på en strand i ett u-land. Jag skulle få panik av tristess...

Anonym sa...

Jag ska i alla fall plugga nästa år och jobba mindre. Kanske inte ens kan åka till Kolmården då....