tisdag, oktober 02, 2007

IDIOTER!!!!

Ursäkta men nu är jag på krigsstigen! Å måste få häva ur mig.......

Va precis in på vägverkets hemsida o skulle betala trängselskatt! Det finns 3 alternativ att betala på: autogiro, på pressbyrån o på internet. Autogiro skiter vi i eftersom vi ändå inte är där så ofta, pressbyrå finns inte i vår håla så då är alternativet internet.

Trodde det bara va o skriva ner sitt reg-nummer. Men näää serru.... då ska man ha sitt registreringsbevis tillgängligt för där finns en kod. Oooookeeeej. Vårt registreringsbevis ligger nånstans men vi är väl inte så säkra på var. Okej...ringde vägverket o ville ha koden....

Fröken snork i andra änden säger att det minsann inte bara va o få den utan du måste beställa ett nytt registreringsbevis för det där är ju konfidentiella uppgifter!

ASSÅ!!!

Vafan, vilken jävla idiot går in på mitt registreringsnummer och vill betala MIN trängselskatt??? Jag bara undrar????

Fy fan är det inte krångligt så går det ju o göra det jävligt krångligt!!!

Så nu väntar vi snällt på fakturan då som kommer vara lite dyrare än den hade behövt vara....eller vadå? SKa jag åka till Uppsala o betala den kanske...... då blire ju lite dyrare då! Ämen vafan...ni hör ju så jävla puckat det är?!?!

Jahapp, sedan ringer telefonen.....

"Vad har ni för bredbandsuppkoppling?!" hör jag en sävlig, släpig röst fråga....

Snark tänker jag, en försäljare....o dom ringer flera ggr per dag, från olika bolag! Har själv jobbat som tvättmedelsförsäljare efter jag slutade gymnasiet o fick så in i helvete med skäll varje dag! Stackars krakar så jag brukar försöka vara snäll.....

"Vår datasupport sköter allt det där åt oss", säger jag. "Så ja vet tyvärr inte det......" en snygg bortförklaring tycker jag.....

"Vad heter er datasupport"...sävlar den grötiga rösten på.....

Jag berättar det.....

"Kan jag få hans mobilnummer?" säger gröten....

"Vet inte om jag får lämna ut det till dig" säger jag....

"AMEH, han va ju er support sa du!!!" häver gröten ur sig!
Då känner jag hur jag glömmer bort att jag vart tvättmedelsförsäljare en gång i tiden. Vafan tänker jag.... ringa hit o va kaxig liksom!!

" Men du, vad vill du då?!" frågar jag...

"Erbjuda er en snabbare bredbandsuppkoppling till ett billigare pris"........fy faaan......ZZzzzZZZZ.... ere inte bättre o jobbare som spott-upp-plockare liksom?!

" Vårt bredband funkar alldeles utmärkt så vi är nöjda ändå" säger jag mellan ihopbitna tänder....

" AMEH, vill du inte ha det billigare då?" säger gröten ännu kaxigare....

" Nej, vi är inte intresserade!!!" säger jag mycket bestämt och irriterat.

"Hehehe.....neheeee...hehe....okeeej?..... hehe...då vet jag......." säger den fan o garvar..... asså, fan att jag inte visste vart han ringde ifrån...då hade jag ringt hans jävla brats-boss o sagt ett o annat...vilken oförskämd jäääävel!! FY FAN så jag lacka ur!!!!

Jag hörde inte mer utan slängde på luren..... va i helvetes jävla skit helvete???? Va ere för jävla idioter dom anställer???

Nej, nu ska jag gå o dricka vatten! Eller rent av ta en sup för o svalka ner mig lite...... jävla grötidiot!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, skönt att man inte är ensam surpuppa på nätet idag. Här får du en liten sång i alla fall.

Ta fram det bästa humör du har
var morgon när solen går upp.
Försök att hålla det ständigt kvar
Fast jorden går runt i sitt lopp

För om du bara tänker så:
det här var roligt det måste gå
Då finns ingen väg som är svår för dig
Gå fram med ett jublande hej!
Ett gott humör skall men alltid ha
om vägen också är lång
Och sura miner är aldrig bra
Nej, skratta och sjung med en gång

För om du bara tänker så...


(Upprepa refrängen tills du blir glad alternativt tokig...)

Anonym sa...

Hahahaha Grötidiot!!!

/Cian

niinis sa...

Chris: Tack....hick!! :)

Cian: Jaaaa.....fasicken vicken knäppis! :/

mumrik sa...

Klart lella finska flikkan skall taa en suup...schkåååool... ;)

Anonym sa...

Yeeeaaaahhhhhh! Go Niinis, go Niinis, go Niinis!!!! Älskar kvinnfolk med ATTITYD, HUMÖR och JÄVLAR ANAMMA! You got it girl.

Ja herregud så lack man kan bli på telefonförsäljare, jag försöker också vara trevlig då jag förstår att det inte kan vara lätt men det är inga NASA-kompetenta varelser som anställs till sånt där o de är ibland alldeles för hurtfriska eller för stöddiga för att kunna sälja bra. Usch.

Trängselskatt har jag personligen inte råkat ut för - det är ALLTID jeppe som får ta tag i såna där saker. Men fan va rolig du är:

"är det inte krångligt så går det ju o göra det jävligt krångligt!!!"

Ja det kan man verkligen fråga sig.

Puss.

Anonym sa...

Varför inte regga sitt nummer hos NIX, efter ca tre veckor så slipper man allehanda korkade försäljare.