torsdag, oktober 18, 2007

SKOLAN....brrr...jag ryyyser!

Jag e trött..... hela tiden.... är det hösten?

Jag dubbeljobbar ju lite nu oxå...i min snickarbod :D Kanske är det?! Aja....

Idag är det torsdag o morgonen började med en stenhård is på rutan, idag får maken cykla till jobbet på morgonen, vi turas ju om med att antingen cykla på eftermiddan eller på kvällen. Jag tog kvällspasset idag....

Åså ringer telefonen, de e Thedde. Snyftande....

T: "Mamma, jag är osams med pappa".

J: "Okej hjärtat, vad är det då?"

T: "Jo, han säger att jag inte får följa med nån kompis hem idag för att jag ska göra läxorna"

J: "Men hjärtat, så är det ju....vi har ju kommit överens om det tillsammans".

T: "Amen vadå? Varje dag eller?"

J: "Men har du inte följt med nån hem den här veckan?"

T: "Jo, 2 dagar."

J: "Aha, så du har följt med en kompis hem 2 dagar av 3 alltså?"

T: "Mmmm"

J: "Men dåså Thedde, var glad för det istället och gör klart läxorna ikväll"

T: "Mmmm"

Åså var snyftandet över.

Han fick ingen medhåll av mamma.....för det var ju därför han ringde.... lilla hjärtat! Han stretar mot dessa läxor och jag, pappan och Tony måste vara stenhårt konsekventa. Jag kommer fasen ihåg hur jobbigt man kunde tycka att dom jäkla läxorna var ibland! Jag lider med han för fyyy faaaaan så det sög emellanåt! Samtidigt vet jag ju hur viktigt det är att man hänger med nu för o klara av hela sin skolgång, o klara det hyfsat bra oxå....

Fy fan för skolan! Shit vad jag var tvärless redan på högstadiet.... tur det fanns lite snygga killar man kunde glo på annars hade man väl aldrig gått dit över huvudtaget. Jag kommer ihåg att jag ville hoppa av skolan i andra ring! Mamma gick i taket till att börja med o min klassföreståndare ringde hem o pratade med mina föräldrar om saken. Jag va skiträdd för vad mamma o pappa skulle säga....för jag hade ju kanske vart liiiiite för tuff o berättat att jag hade planer på att sluta. Grejen var den att jag ju hade fyllt 18 då, o då fick man ju bestämma själv... Jag blev nog lite förvånad över mammas reaktion för hon blev inte arg. Hon sa bara sakligt att du gör som du vill för du är 18 år, men...... sen drog hon konsekvenserna.... för att avsluta med att : Du gör som du vill.

Va? Då vare ju liksom inte intressant på nå sätt... jag avsluta gymnasiet efter fullföljd tid, med hyfsade betyg dessutom. En av mitt livs lyckligaste dagar...HELT KLART! Jag vill sluta gymnasiet igen...

A just ja, jag e ju 35.....

Nu ska jag jobba, nog skitsnackat för idag....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla gubben...

Jag avskydde att göra läxor..Men så hade jag ju betyg därefter oxå

Jag är oxå trött...konstant...så det är nog hösten...

Kramen

/Cian

Anonym sa...

Å vad jag hatade plugget som pesten!
Tur att sonen min har fina betyg...än så länge.

Kämpa på lilla Thedde!
så många år kvar...

/Kramen :)