måndag, augusti 27, 2007

Weekend

Hmprf....... de e måndag o jag e som vanligt trumpen! :( Fan att man aldrig lär sig? Ska man aldrig vänja sig?
Tyvärr så glömde jag kameran här på jobbet så nå bilder från vår mysiga helg blev det inte...

Dock så kör vi en uppdatering ang helgen....

FREDAG:
Cykeltur till strandrestaurangen med våra vänner Kattis O Andreas, det blev köttbit strille o beasås. GÖTT! O så några stora öl till det.....mums.

Cykla hem på natten o fick än en gång bli tvärnöjd me min CYKEL (nån som börjar ledsna på mitt snack ang cykeln:)) Vilket lyse jag hade!! WOW, värsta strålkastarn.....

LÖRDAG:
Vakna halv 8 av gubbens larm som han hade glömt o ändra till helgen....."mutter". Inte lätt o somna om dåra.... Låg o kolla VÄNNER (som vanligt), kände mig sådär lagom PMS:ig....typiskt när vi ska åka till stockholm o bara rå om varann. Börnar mot Stockholm o hadlar lite WRAPS, lite chokladfingrar, LOKA o smågodis... o så båda tidningarna me bilagor. Älskar båda tidningarna med bilagor!

Körde mot Djurgårn, tog filten o kvista mot parken. Soooolen gassa... HELMYSIGT o ligga på filten o bara njuta. PMS:en (eller vad de nu va) började bli bättre.....

Tog oss till hotellet.

Gubben gick in o skulle fixa incheckning o parkeringsplats.

Den dåliga nyheten:
"Finns ingen bokning i det här namnet".....gubben ringer till mig.... o JAG VET ATT JAG GJORT EN BOKNING!!! Efter en stunds letande så hittar han..... JAHAAA...jag fick heta KngsHermansen, hur fan nu det gick till egentligen??? Konstigt att bokning inte hittades...

Den goda nyheten:
Rummen var fullbokade vid min bokning så därför fick vi ta....... "trumvirvel"............................................................................... JUNIORSVITEN istället......STACKARS OSS!!! ;) Ååååh, de va så najs, värsta mulliga morgonrockarna... superduper breda sängar...typ 2.5 meter, 15 cm tjock mjuk bäddmadrass..... ÄMEH det va sååååååå överförgrymt allting!!

Så faktiskt hade vi nog kunnat bara ligga där o få roomservice o knoppat i våra hääärliga morgonrockar hela tiden istället. MEN men....vi hade ju bokat upp med några vänner så det blev till att fixa sig o dra vidare. Det blev Helenes krog (som by the way har tok-grymt käk)..... jag beställde kyckling-fajitas----i lööööööööööve---- O så gubben tog en fet jäkla entrecote!

Någorlunda tidig hemgång..... inge bang-bang för vi va svintrötta. Undra om det e såhär o ha vart gifta i 50 år oxå ;)

Dan efter blev de gooooooooooooooooooo frukost me croissanger (stavas de så).... bacon, äggröra....ja you name it!

Träff me kompisar i hagaparken.... jordgubbar o bubbel..... okej, det var LOKA men ändå!

FAVORIT LOKAN









JORDGUBBAR



O sen besökte vi det här stället:




Det var väl sådär.... ska man inte gadda sig så kan man ju lika gärna skita i o vara där..... men men, de e ju alltid lite kul o se alla egenheter hos dessa människor. En del har värsta vildsvins hornet i näsan, nån annan e totalt täckt av tatueringar, en tredje e piercad i hela ansiktet....

Nä, nu måste jag jobbe lite.

Puss & Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha ja det slutade ju bra ändå trots miss med namn o bokningar,same för oss,det blev aldrig Greken utan vi for till mariefred i stället,värdshuset var stängt! o jag blev skitsne men vi hittade en bra ersättare trots att vi inte trodde det skulle bli så bra som det blev,typ sylta med världsklass på maten :)
Kanondag helt enkelt.

/Kram o jobba inte ihjäl dig ;)

Anonym sa...

Låter som ni haft en jättemysig helg trots lite hinder på vägen :).

Och.. Helenes bar.. jag skriver verkligen under på deras goooda mat.. och så mycket man får sen då!!.. som till en hel familj på tallriken ju *S*.

Kram Ulrica

Anonym sa...

Nääääääää bodde ni på Amaranten??? Fan va nice. O Helenes Krog!!!!! Brings back old and NICE memories.

Någon gång måste vi göra stan tillsammans.

Love /fru P