torsdag, augusti 16, 2007

Skitsnack....

Hoohooooo...


.....tillbaka på jobbet igen! Igår blev det "day off", barnen hade ju planeringsdag på fritids. O eftersom jag är en morsa med järnkoll så visste ju jag det......NOOOT! Jag e värdelös på o komma ihåg sånt :-( Barnen nämnde det på kvällen innan...ahaaaaa...det blev till o ringa farsan o ta ledigt. O jag som OGÄRNA gör sånt. Det kruxiga med de hela är ju att när man lever med en man som inte är farsa till ungarna är det ju alltid mer självklart att jag stannar hemma. Har kommit på mig själv me o fråga han typ 1 gång? Han har ju samma rätt till VAB som jag tex. Men men, det bara blir sådär....


Vad gjorde man igår då? Höll på o dona i huset från morgon till sena kvällen..... o eftersom min kropp e mer 85 än 35 så ballar ju den ur. Inflammationen i axeln kom som ett brev på posten, o ryggvärken gick ju direkt inte över. Va fan...... hur bräcklig har man blivit?! Det värsta me de hela e ju att det känns som man typ inte blir trodd...som att folk tycker att man är gnällig för ingenting! FAN, jag GNÄLLER inte om det inte VERKLIGEN gör ont! Jag har fan fött 2 ungar utan o säga ett ord.... gnydde lite på sin höjd men annars bet jag ihop! Men men.... allt det här hör ju till den här skiten jag går o bär på.....överanstränger jag mig för mycket får man räkna med några dagars värk! Så är det...that´s life! Nu gäller det bara o hitta en väg att lära sig leva med det...


Nog om det....


Åh va fint det blev hemma hörrni! Nu är det så gott som klart...förutom badrummet då som exet jobbar febrilt på! Ja jag vet....EXET... vi har ju nåt så annorlunda som en BRA relation jag o exet. Märkt att det faktiskt är MER ovanligt än att man har en dålig. Jag e skitgald för det.... för trots allt så är det ju för barnens skull sånt e jäkligt viktigt!!! Finns säkert nån som tycker de e konstigt o obehagligt men det skiter jag fullständigt i, de viktiga e att barnen kan ha sina föräldrar i samma rum i flera timmar utan att man slår ihjäl varann! Sen ere ju sjukt bra me en ny man i bilden som hajjar detta....


En fråga? Hur ofta byter ni toaborste? Hörde att dom prata om det på radion..... Eller en annan fråga....tycker ni de e pinsamt o köpa toapapper? Det tycker jag..... av nån konstig anledning!! Tänk när man lägger upp en bal me toapapper på rullbandet liksom! Folk bakom måste ju typ tänka att man skiter jäkligt mycket! Eller? Fan va pinsamt.....


Ehum..... nu spårar de ur känner jag.....


Puss & Kram


5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh stackare *duttar om*
Värk i kroppen är inget kul att ha..

Hmm lappar från dagis har en konstig förmåga att hamna i Makens byxfickor..upptäcker jag EFTER tvätt oftast..

Åhhhhh vad sur jag är för att jag inte kan komma på lördag..tack för inbjudan sötis...men det är lite körigt i helgen om jag säjer så ;)


Ja du..Toaborsten tittar jag på varje dag och säjer till mej själv att jag MÅSTE köpa nya...
Men jag liksom glömmer det och kör dem i klorin när jag kommer på mej själv att jag har glömt köpa IGEN!!!!

Toapapper skäms jaginte ett dugg för..Jag köper aldrig balar..bar småpaket med söta mönster på ..Mjukt ska det vara


PÖSSSSS!!!!!


/Cian

Anonym sa...

Men hjärtat.. ta det lugnt nu, hör du det!!

Toaborsten brukar jag köra i klorin, precis som Cian, men byter nog lite då och då faktiskt.

Köpa skitpapper är väl inget att skämmas för heller :))).. det gör ju ALLA liksom! Köpa balar gör man ju bara för att spara pengar *S*

Du... är det något jag kan göra till lördagkvällen? Skära sallad, städa, handla.. nåt? Jag hjälper så gärna till så du också kan få en lugn och skön kväll!

Och eftersom du har så tarvligt minne *skrattar gott* så påminner jag om att Tedde har fotbollsmatch på lördag.. samling Idrottshuset 9.00, match 10.00. Mange var ju där igår, men man vet ju aldrig med karlar :)))))

KRAM
Ulrica

Anonym sa...

Äsch, jag glömde ju... skulle ju säga att jag tycker det är helt underbart att se att du och exet går så bra ihop.. tänk vilken förmån för pojkarna att ha föräldrar som kan umgås som kompisar trots att de är skilda!!! Kan det bli bättre??

Om nån tycker annorlunda, så är dom inte normala anser jag!!

KRAM igen då..
Ulrica

Anonym sa...

...här e en som på ett normalt vis försökt i 12 år umgås normalt med sonens far...men icke då!
Han skyr mig som pesten och skulle hellre dö antagligen än sätta sin fot här hemma,tragiskt jodå...

Han gör som generationen före,man delar upp sig först Mor med make i 2 timmar sen när jag gått då kommer far hans....:/

Lycka till nu inför födelsedagsbalunsen!
Ser du nån på hoj som hojtar så e det jag o maken som susar förbi på lördag hihi //Kramar

niinis sa...

Cian: De va så synd att du inte kunde joina! :-( Haha, de e bara jag som e knäpp o skäms frö toapapper! Hahaha.... Ahaa...du köper såna fiiina! :)

Ulle: Tack hjärtat! Mamma ska hjälpa med sallad... och så gör hon pajerna! Hon vet hur slut dotra hennes är :) Sen e vi ju i stort sett kalra förutom badrummet :(
Tack för att du påminde om match! Hade inte en AAAAAAAAAANING!!! :( Tur du håller ordning på mig! Dessvärre har nog thedde fått sin mammas hemska minne.....:9 Kramar

Garbo: Trist o höra om att din pojkes pappa e så korkad! Varför undrar man....ska man gå o va arg resten av livet liksom....? De värsta är att du frösökt o han bara vägrar.... usch! De e så synd om barnen då tycker jag....

Garbo, kom förbi om du vill ;)

Kraaaaaaaam