tisdag, augusti 07, 2007

Vikten???


Andra dagen på jobbet..... jag har redan börjat kika på olika resebolags sidor. Redan börjat planera 2 veckors semester till julen. SVÅRT att acceptera att man redan avklarat sin semester! Hur kan 4 veckor gå så förbannat fort??


Hörde på radion att man måste ha andra saker att se fram emot, annars kan man bli lite deppig....NO SHIT!!!?


Solen flinar enträget mot mig o gör att mitt rum snart kommer va 37 gradigt...som igår..... Drack vatten som en kamel men inte fasen hjälpte det. Hade jordens pannknack ändå.....


Jag har börjat banta oxå...eller inte banta. Inte bete mig som en soptunna kanske är mer rättvist, jag har stoppat i mig som en svältande nu i 4 veckor. Finns inget stopp i mig. Har börjat jämföra mig med såna som har svåra ätstörningar, som bara inte kan låta bli o stoppa nåt i munnen var femte minut o väger närmare 500 kilo. Har kollat nåt sånt program på TV.... Nä, skämt åsido, men nåt jäkla fel äre! Kan det verkligen vara rökningen fortfarande? Är det så jäkligt att jag fortfrande har något tuggbart som substitut för rökningen! Jag känner mig ju väldigt sällan röksugen! HEPP......nu kom jag på....inatt drömde jag att jag rökte som fan! Kanske är jag fortfarande sugen på rök fast jag inte fattar det! VÅGEN visar 10 kilo + sen jag slutade röka för SNART 6 MÅNADER SEN! O visst, jag saknar min kompis lite då o då...faktiskt! Helst nu mitt i sommaren när det brukade vara jättegott o röka! Sen saknar jag min kropp oxå.... den här kroppen vill jag inte ha! Näää..... därför har jag nu börjat tänka på vad jag äter OCH motionera! Stod på min crosstrainer igår, sen gjorde jag magisar oxå! STOLT!!! Sen hade jag inte tänkt börja röka igen....fast priset varit + 10 kilo! SÅDESÅ.....


Nu behöver jag en cykel, så jag kan hojja till jobbet. Men asch va jäkla dyrt de va me cykel! HUA!!


Dravel o dravel o gnäll...... hmmm.... nu räckere! Jag har fått fylla min gnällkvot för denna dag, tack för det!


Puss & Kram


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hey girl! tror du inte jag vet hur det känns att släpa runt massa onödigt i värmen men för det har jag aldrig ångrat mitt rökstopp!
Kg kan man ju ta itu med om man har tillräcklig disciplin och hade man tillräckligt med disciplin för att sluta röka så borde man kunna gå ner i vikt oxå men det verkar som all disciplin gick åt! ;)

/Kram hjärtat :)

Anonym sa...

Du har iallafall lyckats med att sluta röka..jag är som en skorsten just nu *mutter*


Pöss på dej


/Cian

niinis sa...

Garbo: Tack hjärtsingen!! Behövde höra det där..... JUST DET! Klarar man o sluta röka måste man väl fan klara av nåra kilon! FNYYYS.... Nu ska jag slita, såhör ska jag då inte se ut! :-(

Cian: Du kommer oxå klara det... jag lovar! Även fast jag gått upp alla mina kilon så kan jag nog ändå säga att det vart värt varenda ett av dom ;) Min gubbe tycker att jag luktar gott.... bara de e värt en hel massa!!! :)

Anonym sa...

Tror säkert det kan vara rökningen, är i samma sits själv o skyller allt jag stoppar i mig nu på just det *host*

Ska vi sluta vara soptunnor tillsammans? ;)