torsdag, augusti 23, 2007

Mitt liv som hamster.

SÅHÄR BLEV DET.......(Fasen ser nästan flintig ut fläckvis ser jag.....:D)



Det känns faktiskt jättebra....jag är mig själv igen! Blev knappt förvånad när jag såg mig själv i spegeln i morse (vilket jag blev nåra dagar då jag va blond)! Måste ju bero på att man vart mörkhårig sådär 99% av sin livstid!

Torsdag, denna veckan har faktiskt gått ganska så fort, helt otroligt egentligen. I måndags trodde jag aldrig veckan skulle ta slut.....o se där. Fredag imorn....o såhär fortsätter det vecka ut o vecka in. År ut och år in. Sekel efter sekel.

Najs life, när man skriver det sådär känner jag mig som våra dvärghamstrar därhemma. Hur kul liv har man/dom egentligen? Ibland lika kul som våra dvärghamstrar. Dom sover hela långa dagarna för det första. Sådär mellan 20.45 - 21.00 börjar dom springa i sitt plasthjul. O så springer dom till o från hela natten. När dom inte gör det så brukar dom tjafsa lite.... den ena slänger den andra på rygg o så skriker den som ligger på rygg jättehögt! Detta sker några gånger per natt..... o när dom inte tjafsar så äter dom. Sen börjar dom om igen 20.45 på kvällen....

En annan har det ungefär lika kul. 05.45 ringer min klocka, cyklar till jobbet...jobbar.... hem o laga mat. O så blire TV:n om man inte sjutsar barn..... så ungefär!

Idag var vi uppåt minsann....:D kände hur låg jag blev när jag skrev om våra hamstrar, stackars dom.....fast jag glömde ju skriva att dom faktiskt får va ute i friska luften några dagar i veckan oxå, äta maskrosor o springa i gräset. Det kanske är det som är våra "hända-utöver-vardagen" grejer....så man ska väl inte klaga.

Om jag nu ska vara lite klämkäck sådär så gäller det ju att hitta de små godbitarna i livet.

* Som att se sina barn utvecklas till egna individer, sitt eget kött o blod vara egna personer med egna viljor o egna mål i livet.

* Som att njuta av att öppna kylen o komma på att man storhandlat dagen innan.

* Som att njuta av onyttig mat och smågodis.

* Som att njuta av mensens sista dag (en hel dag månad kvar till nästa gång).

* Som att njuta av bea-sås till makaronerna.

* Som att njuta av 5 säsonger av Vänner DVD:erna därhemma.

* Som att njuta av nytvättat hår och löshår.

* Som att njuta av ett par kilo minus på vågen.

Se där...på mindre än några sekunder kom jag på så många saker att njuta av i livet.... så vafan klagar man för!? Det finns ju hur mycket som helst..... :)

Nu ska jag njuta av jobbet..... eeehh.. okej, nu tog jag i från tårna va?

Puss & Kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid lika gorgeous. Gillar dig. Ja det finns många godbitar här i livet som man måste tänka på när det känns bajs. Jag är lite halvdeppig nu också, solen skiner o jag måste jobba. HUR KUNDE JAG KLAGA AV ATT VARA HEMMA?! Neeeej jag vet ju att jag tyckte det var asjobbigt men ändå...

Puss gumman.

Anonym sa...

Tiiiiiiiiiiiiiin !! / da mään

Anonym sa...

Jag som såg fram emot din blonda hårsvall.

Är faktiskt lite inne på att mörka mig igen, men det får bli efter Greklands-semestern.

Så fort Cian kommer hem får vi planera nästa helg. Pojkvännen åker till Västerås på lördag kväll och droppar mig hos henne. Hoppas ni alla kan komma dit. Vi kan väl käka nåt gott och dricka ett par (eller flera) glas vin.

Puss och kram

Anonym sa...

...och jag tror jag ska njuuuuta av några timmars sömn i min sköööna säng just nu! :D)))
hahaha

/Kramen på,re och njut av dagen och av att du är en av dom få lyckliga enl reinfeldt ;) att ha just ett JOBB ;)

Pst och precis som hamstrarna så hamnar väl även du på rygg ibland..;)

niinis sa...

Pendlis: Gulle dig, gillar dig oxå... Gumman, förstår att det börjar komma ikapp dig nu, det där med att huxflux ha börjat jobba...:( Förstår din ångest, men du kommer in i gängorna snart hjärtat!! Kramar

Maken (tony): Tack.... du har skött det kanon från början till slut, du e fin i båda gumman..känns de igen?

Mallis: Helt klart vettigt o inte bli mörk innan grekland!! Ja, klart vi ses! Jag e redan inne på det.... bokat!
Puss

Garbo: hahaha, tänkte skriva så på bloggen men våga inte...hahaha....
Sov gott gumman!
Kraaaaaaaaam