onsdag, april 19, 2006

VÅREN!

Jahapp...märks att våren är här. Brukar utmynna i en uppsjö av olika tillställningar i form av, fester, fotbollsträningar, möhippor, grillningar, bröllop och sist men inte minst den årliga resan till SÄLEN!

Låter ju så trevligt, ellerhur?!

Men till allt detta tillhör:
* Vad ska man ha på sig?
* Vad ska vi hitta på till möhippan?
* Passar fotbollsskorna eller måste vi köpa ny IGEN!!??
* Vad ska vi grilla?
* Hur pallar man en helg i sälen?


Har en kompis som vi ska ha en möhippa för på lördag, hela dagen är ett virrvarr av underklädesfotografering, behandling på centralbadet och en helkväll på wallmans. 20 tjejer....trist va? :)

Nu börjar stora pojkens fotbollsträningar. Jag gjorde ett smart inköp förra året (trodde jag), ett par "växa" fotbollsskor, där finns en slags "flärp" i bak som kan klippas bort i 2 omgångar. Förra året hade han båda "flärparna" i. I år fick man visst klippa bort båda. Så bra växa pjuck var det! Han har nästan lika stora fötter som mig.... suck, hur fort kan dessa små liv växa egentligen?

Det eviga grillandet. Där jag bor är det nästan en regel att man grillar varje helg. Småstadssydrom? Första grillningen är så gooood! När man börjar hamna på 47:e grillningen smakar det inte längre lika gott kan jag poängtera! Kanske ska börja frossa i grillrecept så man får någon omväxling i år..

Sälen... vi är 6 tjejer som åker en helg varje år. Vi är inne på sjätte året nu tror jag (svårt att hålla koll på antalet resor med tanke på att vi ett tag åkte 3 ggr per säsong), detta brukar vara en "flykt från verkligheten" resa. Detta har varit vår heliga helg, där kan man för en stund få glömma alla mamma-bestyr, matlagnings-bestyr, skjutsa-bestyr, natta-bestyr och sist men inte minst jobb-bestyr!
Denna helg är de enda viktiga: "Vad-ska-vi-ha-på-oss"-bestyr, "När-börjar-afterskin"-bestyr, "vad-ska-vi-dricka-ikväll"-bestyr och "festa-hela-natten"-bestyr! Man får i lugn o ro känna sig som 23 år igen.
Jag fick barn ganska så tidigt, har väl aldrig fått röja som 23 åring på riktigt.... utan får ta igen det som 23 åring på lossas! ;)

*Lååång Djuuuup Suuuuck*

Hääärligt att våren är här hörrni!!!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det behöver inte vara vår för att grilla...

Maken har grillat i stort sett hela vintern
Jag är trött på grillat *urk*

20 tjejer på Wallmans?
Kan bli party helt klart :)
Centralbadet lät ju inte alls skönt *avis*

En helg i sälen med brudarna kan bli tung
...Ladda med kolhydrater....då blir du inte lika bakis *S*

Usch min lillasyster förväntar sej en möhippa...Ska fundera ut nåt riktigt elakt att ge som tips till toastmadamen :)

PÖSS

niinis sa...

Hihii... finns mycket taskigt att göra, det värsta för mig är ju att inte haft min egen möhippa än!

Kan ju bli farligt...

Jag tycker sånt som att behöva sjunga ensam på nån lunchrestaurang eller nåt verkar kul ;) i alla fall om man slipper det själv!