fredag, april 21, 2006

Arbete?

Tror att det skulle kunna finnas så mycket bättre "former" av ett arbete!

Jag kan sträcka mig till att kanske arbeta någon timme per dag under vinterhalvåret, att arbeta då innebär:
* Fri tillgång till företagets alpstuga, vistelsen där är givetvis räknad som arbetstid (där förutsätter jag att det finns....en sjurummare med jacuzzi, egen betjänt, nyttig mat som smakar onyttig, spabehandlingar som gör mig 10 år yngre)
* Fri lön....jag bestämmer helt enkelt hur mycket lön jag vill ha, när jag vill ha den.
* Övertid innebär färden hem från den 3 stjärniga lunchrestaurangen i London! Inte att förglömmas att all övertid innebär veckobonus!

Sommarhalvåret kan jag sträcka mig till en timmes arbetsdag, det innebär alltså:
* Att laptopen är med på charter-resan, ett mejl är lika med en arbetsdag!
* Blogar man har man bonus.
* Om jag överhuvudtaget behöver vara inomhus en solig dag ska jag ersättas med en charter, en stuga på landet eller en båtfärd i skärgården.... ersättningen beror helt på hur solig dagen varit!

Eller så kan man sitta här, blogga om hur bra allt kunde vara och veta att man har 3 timmars arbetstid kvar...veta att de närmaste 30 åren kommer bestå av 8 timmars arbetsdagar :(

//POSITIVA STINA

3 kommentarer:

Onesama sa...

Nu verkar du ha förstått vad livet går ut på. "Arbete" är något vi borde överlåta åt idioterna. De är ju ändå för dumma för att kunna göra något annt. ;)

Trevlig helg.

niinis sa...

Detta betyder alltså att vi har ett högre IQ än de som arbetar...

... tänk att det skulle vara så enkelt! ;)

Trevlig helg till dig oxå!

mumrik sa...

jag sprider gärna ut de där 8 timmarna på nästa 30 år...eller vänta nu...då är jag 69 ju. Inte en chans att jag jobbar nåt då. Då lever jag livet nere på Vanuatu. Det skall jag göra om senast 20 år...