torsdag, april 06, 2006

Förutfattade meningar...

Jag har ju börjat promenera till jobbet och hem från jobbet. Otroligt skönt och otroligt tidiga morgnar ZZzzzZZZ... jag måste gå upp en halvtimme tidigare, det är mycket en morgon kan jag säga!!

I alla fall.... så hade jag min MP3 på högsta volym (ett måste för att orka gå), möter en dam på cykelvägen. Hon kommer ut från en grind som hör till ett stort hus. Jag ser på hennes mun att hon säger något...om jag ska vara blodigt ärlig, så såg det ut som om hon var väldigt onykter... Tänkte då att hon säkert gick och jola något obegripligt på fyllan halv sju på morgonen. Ville undvika hennes blick... kände att jag inte orkade diskutera med en apfull kvinna så tidigt på morgonen. Hon är alldeles knallröd i ansiktet och ser ut att vara andfådd.

Jag fortsätter undvika hennes blick när jag ska passera henne.... då anar jag att hon skriker. När man har väldigt hög volym i öronen är det svårt att höra vad, men jag urskiljer något i stil med:

"HAR DU SETT EN HUND FRÅGA JAG!!!!!!!!"

Åh, det förstod ju inte jag...jag trodde ju bara att hon va jäkligt full!!

Jag vänder mig mot henne, medan hon vänder tvärt och börjar springa iväg. Då ser jag en hund...med ett koppel hängandes efter sig, bakom denna grind denna kvinna precis kom ut ifrån. Så jag skriker till henne att här har vi en hund. Hon kommer springande tillbaka...jag ser paniken i hennes ögon. Hunden verkar mest leka, tycker att de e skoj att matte börjar bli panisk...

Till slut fångar hon ändå hunden.

Jag fortsätter gå...skäms lite för att jag tyckte en panisk dam som är alldeles knallröd i ansiktet. letandes efter sin hund såg ut som en apfull fyllekaja.

Kanske ska sluta med MP3?!

4 kommentarer:

mumrik sa...

att ha nåt dunkande i örat är ofta avskärmande mot omgivningen. Man slipper mycket skit. :) Jag brukar faktiskt ha ljudböcker när jag är ute och promenerar med spelaren i örat. Avkopplande, samtidigt som man 'läser'. Sen heter det ju matte, när det är en tjej/kvinna/tant...juhhh... ;)

niinis sa...

Haha.......... vet du, jag har aldrig haft nån koll på det, så ofta har jag haft husdjur ;)

niinis sa...

Faktiskt! Ser inte folk att man har nåt silvrigt i öronen?? Tror dom att det är någon slags ny trend, örhängen = öronproppar. Dumt folk ;)

Onesama sa...

Hon kan ju ha varit både full och panisk. Kanske hon tappat bort jycken på fyllan. ;)