onsdag, april 12, 2006

Fullmåne?

Undra om det va fullmåne inatt?

Jag sov som en kratta, och stora sonen sov mer eller mindre som en tröska... lilla gubben, han var in till oss många gånger. Han skruva och vred sig, upp o hoppa..in i sitt rum, tillbaka till oss, ligga brevid en stund.. Till slut började han gråta, "Mamma, vad jag än gör så kan jag inte sova".
Då fick mamma ta till sin mjukaste mammaröst och säga till ponken att gå ner i vardagsrummet och sätta på en film... "Mamma lovar att du kommer sova jättegott efter en stund".

Och som alla redan vet har ju vi mammor de bästa tipsen och vet alltid bäst :) Han sov som en stock redan efter några minuter!

Jag sover inte alls bra vid fullmåne, vet inte vad de beror på, inbillning kanske? Men nu när stora pojken oxå började strula undrar man ju faktiskt om det påverkar så mycket??

Vad säger man mer om fullmåne? Tror jag hört nåt om ökad sexlust....fast, det stämde nog inte på mig inatt, jag va trött som en märla och kände mig som en klubbad säl...

Hur det än är så behöver jag KAFFE nu!!! GE MIG KAAAAAFFFFFFFFFFEEEEEEEE!!!

Ja just ja...det var ju jag som kokade kaffet på det här bygget.....hmmm, har jag varit och satt på det? Tror jag kokar kaffe alldeles för ofta, minns inte om jag tryckte på on knappen. HJÄLP!

3 kommentarer:

niinis sa...

Skönt o höra, då har jag fått svar på varför man betedde sig som en tätting!!

Synd bara att stora sonen blivit lika "knäpp"...

Ja, tur vi har kaffe ;)

Onesama sa...

Tur att det inte bara är jag som är kaffesenil.;)

Unknown sa...

Cian är lite låg just nu *S*

Har den berömda skrivkrampen... :)

Men det kanske lossnar snart....

Glad påsk på er oxå

/En riktig kaffekärring