torsdag, april 13, 2006

Bröllopsklänningen.....

Idag ska jag åka o prova bröllopsklänning...pust, stånk, stön. Vet att jag ändå har ett antal kilon som MÅSTE trilla bort, trilla o trilla...om de ändå vore så lätt.

Det märkliga är att jag inte har någon övervikt, är nog rätt lagom, men har sett mig själv som väldigt smal i en bröllopsklänning....om det är mina smala hjärnspöken som härjar eller om det verkligen är en inre önskan har jag svårt att sätta fingret på!

Mamma o jag ska åka iväg, hon ska följa med som smakråd. Det bästa med att ha en mamma med sig är att hon törs vara brutalt ärlig. Hon kan säga om jag ser tjock, smal, bred, osymmetrisk eller perfekt ut. Nu ska ju mamma sy klänningen, men eftersom jag aldrig haft en sån klänning på mig måste jag ha lite kött på benen! Bara se hur det skulle kunna se ut... känner mig nästan helt nervös för det...

Eftersom mamma haft väldigt svårt att inte lägga sig i tror jag att det kan bli lite jobbigt. Hennes brutala ärlighet med min envisa vilja kan bli pannkaka, hjälp....

Klänningen jag ser i huvudet är vit, inte kritvit...eller jo, kanske. Ska ha ett svart brett band runt midjan...om nu nån sett PINK´s bröllopsklänning så vet ni. Eftersom bröllopet går i rockers stil så försöker jag hitta alla detaljer som gör att alla andra oxå uppmärksammar att det är den stilen...idéer nån???

Puh.... mycket nu!

Men det känns fortfarande kul, inte blivit en galen bridezilla. Nu är det ett tag kvar men antar att den riktiga bröllopsdjävulen i mig inte kommit fram än!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Nån rockig håruppsättning a`la Nina Hagen kanske? *S*

Eller en lite kortare klänning och rockiga skor?

Ja många tips finns det...

Ha det bäst

Kram