måndag, maj 14, 2007

Sug-måndag!

Måndag igen..... fy farao. finns inget värre än äckliga måndagar! Det är ångestens dag... ingen kan väl må bra av måndagar? Jo kanske om man har en utlandsresa inplanerad en måndag...eller vinner 10 miljoner en måndag.....

Hmm.... jag kommer nog börja jobba halvtid inom kort! Eller om jag får som jag vill kommer jag att börja jobba halvtid! Jag blir nog knäpp i slutändan om jag ska va hemma.... jag är inte gjord för det! Jo om jag fick vara en lyxhustru kanske men inte annars.... Nu har jag konsulterat några läkare via nätet o nu har man nog kommit fram till att jag lider av något som heter myofasciella. En slags triggerpunkts sjukdom som utlöses av stress och stillasittande arbete..... det attackerar olika triggerpunkter olika dagar därav dessa konstiga symtom som jag lider av, för att kortfattat förklara syndromet! Känner mig lugnare nu..... faktiskt.... jag har fått en diagnos som jag letat efter! Kan hålla med om stress o utmattningsdepression till en del...för att jag haft lite mycket i mitt liv! Men det är inte DET..... inte det som är anledningen till att detta började!

Nåväl.... nu ska det bara gå uppåt!! PUNKT SLUT...... fan jag e så less o må halvdannt, de e så värdelöst! Jag vill ha det tipp topp..... men jag antar att det oxå är kruxet här! Man måste ibland bara inse att man snart är 35 o att kroppen börjar få små krämpor som man kanske bara måste acceptera! Jag strävar alltid efter det ultimata....det perfekta...o när det inte känns perfekt så är det kasst. Inget mellanting lixom.... snacka om att man under dessa månader jag haft detta fått gå in i mig själv o lära mig hur jag faktiskt fungerar! Shit..... värsta krisen liksom! Jag har en 35 års kris mitt i allt oxå..... :(

Men, jag vet att jag kommer gå ur detta som en bättre människa för ni anar inte hur jag plötsligt lärt mig uppskatta saker. Sånt som varit så självklart förut..... som att våren är här! So what...tidigare har det bara känts skönt....men jag har inte SETT o NJUTIT av det på de sättet jag kan idag! För jag har inte hunnit........:( Inget ont som inte för nåt gott med sig har fått en annan betydelse för fru Niinis!

Nu ska behandlingarna startas ordentligt, den 22:a ska jag till sjukgymnasten...... o så ska jag fortsätta få akupunktur, fast de e så jäkla obehagligt!! O så känner jag mig mogen för o börja jobba lite smått..... hjälp...tror jag i alla fall!

Ha nu en underbar måndag (ironi)....... fast ärligt så tänker jag försöka ha det idag!!

PUSS & KRAM från N

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman efter allt nattvakandet jag haft inatt så går ögona i kors :/
Men min måndag började bra för det första jag gjorde var att sätta mig o skriva en personlig ansökan om jobb i kommun och jag fick svar bara 20 minuter efter!!
Ska på intervju den 28:e och bara det gör min måndag syyyyyvveräään! :D

Känner hur det lättar och jag tror på detta,undersköterskejobb så det ska väl inte va nåra probs att få :)

Skönt att höra att det vänder år rätt håll för dig samt att du har nåt att gå på så du kan fokusera vidare,halvtid är ju bra då får du både och så att säga...:)

Kram gumman :)

Anonym sa...

Skönt att få ett namn på ditt tillstånd, det känns som ett steg i rätt riktning. Skönt att det oxå går åt rätt håll, jag menar att du kan njuta av våren är fantastiskt. Man hinner liksom inte det annars.

Idag är jag faktiskt helt ledig och tänker njuta av min måndag, utan ironi. Ska träna lite sen och käka lite lunch, ja jag tar dan som den kommer.

Vädret kunde dock vara bättre. Det regnar...

Må så gott och kram på dig.

Anonym sa...

Vad skönt att ha fått en diagnos som du kan lita på, något som verkar stämma in precis på dina symptom!! Det är ju mycket lättare då att gå vidare och få rätt hjälp och veta vart du ska sträva.

Jag hoppas att du, trots regnet, haft en skön dag. Nu är det snart tajm för mig att promenixa hem från jobbet och så smått börja packa.. jag ska följa med Denise och hennes klass till Göteborg på torsdag-söndag. Det ska bli skitkul :)

kram Ulrica

Anonym sa...

Hej gosgumman!

Jag hatar också måndagar. Å särskilt om de är så här gråa o trista...

Jag är SÅ glad över att du fått en diagnos!! Det måste kännas superskönt.

Snart kommer allt det här släppa, det är jag ganska hundra på. Du kommer i sommar att må som en pingla och NJUTA till FULLO av livet. Jag känner det starkt.

Jag vill ses så snart du orkar, kan o vill.

Massa kramar,
fru P