måndag, maj 28, 2007

Boot thrower......:)

Halloj.... måndag....whihiiii.....BLÄ!! Men...nog om det!

Igår va en galen dag....

Allt började i lördags när vi va hos mamma o pappa. Min farbror va på besök, han bor i gurkstaden västerås och är femma bäst i världen på stövelkastning! Haha.... jajamensan, en riktig purfinne sport! Maken fick testa lite o så största grabben.... visade sig att det vilade stor talang i dom båda!

Sagt o gjort, det blev tävling igår söndag.... halv tio stod vi där i ett soligt västerås o vämde upp! Bara en massa snattrande finnar o så mina stackars hjärtan som gick omkring som yra höns! Elliot o jag tog det coolt på en filt o laddade videon i mobilen!

Min gubbe var med i seniorklassen.... snacka lite me finnarna eftersom han är norra europas mest sociala karl! Fick lite insidertips osv. O så började tävlingen..... han va helt grym! O efter 6 kast visade det sig att han vann hela skiten!! HAN VANN HELA SKITEN...tål att upprepas!! :-)

Alla var superförvånade... hörde t.o.m en finne som poängterade för en annan att det va en ny vinnare nu... o att det va en svenne! Hahaha..... Själv satt jag med hakan i backen o undrade var denna talang kom ifrån! Så nu blir det fler tävlingar o snack om VM! Så blir han inte rockstjärna får han väl bli världsmästare i stövelkastning! *STOLT* :)

Thedde gick det inte riktigt lika bra för...han fick för det första en mycket större stövel än han fått prova med! Men...han va jätteduktig oxå o vill fortsätta med sporten!

Vad hände undrar jag.......

Nu städa!! P&K

7 kommentarer:

Anonym sa...

Snart ställer han väl upp i den mest finska tävlingen som finns..lyft med liten Nina och springa runt...Hahahaha...

Hej gumman...Jag har av nån andledning blivit skitdålig på att kommentera hos folk...disträ är bara förnamnet...

När ska vi ses då??

Kramen

niinis sa...

SNAAAAAAAAAAAAAART VA??? Är det inte dax för en IKEA barkarby snart??

kraaaaaaaaaamar

Anonym sa...

Jo jag tycker det....Och som vanligt är kalendern skitproppad..men jag SKA hitta en lucka nånstans...Och vi måste hinna med en vin-veranda oxå...

Pöss

Anonym sa...

Apropå vin o verandor så slår jag snart nåt hårt i skallen på vår snickare som ännu inte dykt upp!
Vad e det m hantverkare!!??? :/

Haha kast med liten stövel :D))
Gratta gubben din,vad blir nästa populära gren? kast med liten dvärg...hihi det har jag hört är poppis i staterna,helsjukt ju ;)

Anonym sa...

jaha ja... okända talanger må jag säga :o)))))))))))))... men hälsa så gott och gratta kusin till vinsten!!!

KRAM Ulrica

Anonym sa...

Shit, vad skoj. Där ser man. Det vilar grymma talanger i din familj, det är uppenbart.

Själv var jag grym på kast-med-liten-boll när jag var liten.

Kramiz

Anonym sa...

Stövelkastning? Vad är det för konstigt? Typiskt finnar... *blink blink*

IKEA Barkarby - jag är på.

Mycket snart hoppas jag på.

1000 kramar.