torsdag, december 07, 2006

Skinka...

Ojoj...

...idag är det julpyssel på skolan! Årets höjdpunkt! Tomtegröt, skinkmackor är det enda jag tänker på. GLUFS!!! Sen ska man ju svira runt bland alla pysselstationer o göra diverse prylar som ungarna vill att man hänger upp överallt, en del fina och en del mindre fina! Men, vad gör man inte...

En annan lite skojig nyhet är att jag o maken ska byta bil nu. Vi ska ta över svärfars fina nyare VOLVO, han får våra skruttiga....bra byte, inte sant?! Bra med svärföräldrar! Han är sjukpensionär o förvandlar rishögar till riktigt schyssta åk! Perfekt!!

Hemma har jag gjort ett halvhjärtat försökt till julpynt! Vart tar all tid vägen???? Jag fattar inte... det enda jag skulle vilja nu var o va hemma några dagar o göra riktigt julfint, tvätta, storstäda och pyssla, kanske baka nå fula lussebullar! Men jag hinner ingenting :( Hur får alla andra tid undrar jag?

Tänk att man kan längta efter o få tvätta.... jag börjar bli gammal tror jag! Nu är jag som de gamla damerna i de gamla hyreslägenheterna som nästan tar me sig pelargonerna i krukor till tvättstugan och pyntar där dom tvättar 4 örngott!

BAH!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skinkmacka *dräggel*

Ha de så bra med pyssleriet/frossandet

Kram

/Cian

Anonym sa...

Jag har all tid i världen och förvaltar den mycket väl. Hela dagarna går åt att planera julstök och julbak. Vi får två besök från London i jul och jag vill att allt ska vara klart.

Kul med bilbyte, verkar vara en schysst affär.

Ha det gött