onsdag, december 05, 2007

Jul snart!!!


Snart är det jul... ja, faktiskt. Nu har ett halvår gått sen sommaren.... ett helt fucking halvår! När jag va liten tyckte jag ett år var en evighet, ett halvår en halv evighet. Men nu räknar man per tioårsperioder, orka räkna varje år liksom....


I år kommer julen firas hemma hos oss. I vår nya radhuslänga..... Kan lätt erkänna att det inte känns som "riktig" jul. "Riktig" jul för mig är hemma hos mamma o pappa.... varm skinka, finska rot och morotslådor (låter jävligt äckligt men de e supergott), jag o syrran på stan me pappa på förmiddan o handla julklapp till mamsen, fika på DROTT (ett uråldrigt fik som jag bara älskar), pappa tar en bastu, vi gör oss i ordning, mamma o pappa åker på sin årliga färd o lämnar klappar, vid tre samlar vi oss framför TV:n me lite glögg i handen. Så rutinartat det bara kan för varje år som går. Jag hajar inte detta fenomen hos mig eftersom jag egentligen HATAR rutiner. Eller ska jag kalla det slentrian..för de e vad jag tycker att det känns som när det blir för mycket rutin över det hela....


MEN...nu när man hunnit bli hela 35 år kanske det är dax att börja vänja sig vid nya rutiner, att julen även känns "riktig" hemma hos oss. Å så länge man har sina nära o kära hos sig så spelar inget annat nån roll egentligen.


Brukar tänka på stackars par som har trasiga skilsmässor bakom sig o ungarna får fladdra emellan två föräldrar som är patetiska o inte tål varann.... hur löser dom sina jular?


AJA...snart är det juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuul!!
PUSS




2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har aldrig firat jul med Makens tjejer

De firar alltid med sin mamma och sen kommer de till oss dagen efter

Funkar bra...och vi har oxå börjat fira hemmavid
Kram på dej

niinis sa...

Mina ungar fladdrar emellan ibland...men jag föredrar att man firar två dagar då istället...Sen kan ju jag o pappan faktiskt prata me varann:) Skönt....

Eller glad kanske man ska säga... att vi lyckats hålla oss sams. Verkar va svårt för vissa...

Kram