torsdag, december 20, 2007

CURLINGMORSA....NO WAY!!!



Atjooo....


....har nyst hela morgonen, hoppas det beror på damm på jobbet och inte nån kommande förkylning, peppar peppar så har jag klarat mig från det denna höst. Värre var det förra då jag var förkyld 3 månader i sträck. SNARK!


Okej...igår fick ungarna känna på att julen var i antågande. Jag är överförsnäll mot mina barn vad gäller att inte behöva hjälpa till hemma, snäll är fel ord....dum i huvudet är kanske mer rättvist. Asså.... håller jag på o uppfostrar två unkisar som typ har pizzakartonger liggandes på hög, skitiga strumpor i hörnen, gamla rostiga rakhyvlar i hela badrummet o kallingarna hängande på dörren? Fan....


Igår fick jag i alla fall ett ryck, sa till ungarna att inte planera att följa med kompisar hem eller att kompisarna kommer hem till oss.... FÖR HÄR SKA JULSTÄDAS! Dom kolla på mig typ som om jag va helt puckad! Va? Är du allvarlig, sa Thedde. ....hjälp.....ni hör ju....


PANIK!!!!


JAG MÅSTE BLI EN STÄDRAGATA NU! JAG MÅSTE TVINGA DOM ATT TA ANSVAR FÖR STÄDNING HEMMA......ANNARS KOMMER JAG FÅ STÄDA DERAS UNKIS LYOR.....O TVÄTTA DERAS SKITIGA KALLINGAR TILL JAG RAMLAR AV PINN!


Så fr o m nu städas de egna rummen varje lördag förmiddag.... jag vägrar o bli nån jävla curlingmorsa tills jag e 75 lixom.....eller tills jag blir avlöst av nån jävla snorkig svärdotter som ska komma o bestämma allting! Mina grabbar ska klara sig sjäva... och kanske t.o.m imponera på brudarna när de blir hembjudna.


Undra om det är försent o lära dom nåt??


Aja, försöka duger o jag är jäkligt envis så.....


Annars då....bilen går bra. Julklapparna står fortfarande på sina hyllor i butikerna.... jag har dom då inte! Det blir till o dra på en sån jävla spurt nu kan jag säga....


Puss på er!

Men dom är förjäkla söta i alla fall........

6 kommentarer:

Anonym sa...

Heja heja morsan :o)
Du gör helt rätt!!

Här hemma är det torsdagkvällar för Thomas del, Denise får städa varje söndag innan hon åker tillbaka till skolan, så det är fint när hon kommer hem nästa gång :o).. men inte är det populärt.. det gnisslas och gnälls varje gång...

Och du.. jag tror att det aldrig är för sent att börja.. ha svärdottern i åtanke... :o))))

Kram och ha en toppenhelg!

Anonym sa...

Så där ska det va, Niinis! Go girl! Min make skulle ÄLSKA dig. Han började TIDIGT att uppfostra tjejerna HÅRT med att städa sitt eget skit, lägga in smutstvätten i tvättstugan, plocka bort tallriken från bordet osv. Jag är alldeles för mesig o tycker de små liven skall få njuta av att vara barn...

... men så fel jag har! Vad händer då? Jo, de blir bortskämda o jag får gå o städa deras skit.

Alla barn mår bra av regler o lite gestapo ;-)

Du är en kanontjej, kanonmorsa o kanonmänniska. Ser upp till dig som fan. Shit va du är cool.

Love /fru P

Unknown sa...

När Vilding blir sju och börjar skolan då jäklar ska jag köra med honom....Men just nu får han vara barn...Så jag städar efter honom...eller med honom...

Hu ska jag få en svärdotter så småningom??? Ihhhhhh ska nån ta MIN bebis????Skulle inte tro det va..han får gå i kloster....


PÖSS på dej

Anonym sa...

"Nån snorkig svärdotter..." Jag visste det! Kvinnor planerar att vara fientligt inställda mot sina barns framtida partners redan när de är små... Varför gör ni sånt?

;)

Anonym sa...

Just städkunskaper tror jag kommer rätt långt ner på skalan över vad som räknas som imponerande...

niinis sa...

Ullis: SHIT va du har pli Ulle.... lördagar blir det här för att Thedde e så vansinnigt kvällstrött! :)

Ska tänka på svärdottern när han gnäller... hihi!

Kram o ha en bra helg,... o GOD JUL om vi inte ses!

Fru P: Jag har vart på pricken som dig gumman... barn ska vara barn... Men känner nu när jag snart har en tonåring att detta inte duger. Jag gör inte annat än städar efter dom.....

Blir alldeles rörd av dina ord...DITO tjejen!!!

Puss & Kram

Cian: I know the feeling... jag är redan fientligt inställd mot theddes tjejer han haft ;)
PUSS

Chris: Lika bra o ställa in sig på att det är krig från start lixom....

Mumrik: DU SER!!!!! Där fick jag det bekräftat!!!!!!!!! :)