fredag, december 14, 2007

Chefen...

Ikväll är det julbord med makens jobb......

...har stretat som fan mot att dricka en endaste droppe med tanke på en viss incident som inträffade vid en fest arbetet ordnade förra hösten.

Jag hade klätt mig urtjusigt med sprillans nya kläder, superfluffigt o lockat hår...mejkad till tänderna och TOK-laddad! Började med lite förtjut hemma hos oss.... nån öl slank i av ren nervositet. Jag brukar va väldigt nervös inför sånt...t ex middag hos chefen.

Middagen löpte på fint förutom att jag såg på tony att jag nog slängt ur mig en o annan groda på hans miner som dök upp ibland. Jag blir så himla öppen som onykter....dessutom är jag redan en väldigt öppen typ så det finns inget stopp på öppenheten så att säga! :)

Plötsligt är middan slut o en turkos vätska bjuds i ett snapsglas...den slank i...

Sen minns jag att jag satt på toa o kände mig illamående o pissfull.... plakat..... snorpackad....

Tony börjar väl leta efter en halvtimme o hittar mig på toan, jag skämdes lite för mycket för att gå ut o möta chefs-frugan liksom! :(

Där satt jag o sluddra....

Tony såg läget, beställde en cab o sen for vi hem..... efter några hundra meter behövde jag prata med ULRIK. STAANNNNNNNNNNNNNAAAAAAAAAAA...skrek jag till taxichaffisen. Ut i buskarna.... tony höll i mitt skärp.....

KOmmentaren jag fick ur mig där har fått många att dra på smilbanden... "Där försvann den glamour-bruden.....tvi"..... spotta o fräste hon i buskaget hållandes i en gran.

Väl hemma ville jag snajda om o sminka på mig lite nytt o gå vidare till polarna som vänta. Jag fick inte för min man....

"Skulle du se dig själv nu så skulle du tacka mig för att jag förbjuder dig att g å ut.." Okej, jag hajar....de va till o gå o lägga sig me kläderna på!!

Då kanske ni förstår dilemmat ikväll....

Det blir nåt glas vin, inte mer!

PUSS

5 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt att jag skrattar!
Men även jag har gjort bort mig fast det e preskiberat vid det här laget.
Utspelade sig på den årliga julfesten m alla jobbarkollegor, jag hade förfestat och hade dom coolaste brudarna vid bordet varav en av dom sprang ut i köket o hämtade vinpava efter pava o smugglade till vårt bord ;)

Vårt bord blev fullast och jag plakat o började grina & snora, satt nästan i famnen på våran ambulerande gulliga sjuksyrra (hon e en sån som man vill kasta sig i armarna på o tanka trygghet du vet moderlig ;)))

Jag hade en jobbig privat historia som slank ur mig i takt med inmundigad alkohol dessutom blev jag rikskänd på kuppen för den som inget fann i sin väska då jag febrilt vände ut o in på den :D))

Dessutom dansade jag!!!!
jag dansar aldrig!
*fniss*

Så kan det gå om man inte har kontroll,jag vet nu att jag aldrig någonsin festar m mina kollegor what so ever!

Take care,du fixar detta o ha så trevligt/Kramar! :)

Anonym sa...

Sminkar du tänderna? Jo, man brukar ju säga som så...'bara ett glas' och sen skiter det sig trots allt... :)

Anonym sa...

Då förstår jag att det bara blir ett glas vin!

Anonym sa...

Jag skrattar också för vem har INTE varit i den där situationen? Jag räcker INTE upp handen.

Härligt med sådana människor som du. Öppna o bjuckar på sig själv. Hur kul är det att ta med sig en fru som är grå, tråkig, nykter o fin i kanten? Bläääääh.

Bli packad nu med! Det är bara roligt o INGENTING att skämmas för. Skönt att bli packad ibland.

Puss o kram.

niinis sa...

Garbo: Haha...åh hjälp.... srina & snora gjorde inte jag som tur va! :)
O så dansade du oxå...hahaha....


Mumrik: Ja... det brukar bli så för efter ett glas börjar man tappa skallen o tänker bara att det kommer bli trevligare ju fler glas man dricker!!! :)

Junitjej! Välkommen.... ja, jag höll det oxå...ett glas alltså!!

Pendlis: Hahahaha... du har rätt, men kände att det kanske får va nån annan fru som tar över "fullast" trofén den här gången :)

Puss