onsdag, december 19, 2007

Jul .... Jul ....

Onsdag..... snart måndag o julafton. Jag har inhandlat 4 julklappar. SOM VANLIGT!!! Såhär är det varje år och jag tänker inte gå in på varför det blir såhär varje jul.......

.....tror bara inte jag klarar av att planera längre sträckor! Jag måste handla allt tätt inpå så att jag får stå i dom där köerna med värsta tjocka jackan på...känna hur svetten rinner på ryggen....höra tantens suckande bakom mig som oxå ledsnat ur på köerna. Känna hur marken rör sig under fötterna då man håller på o svimma av den alldeles för varma mössan som du inte kan ta av dig eftersom du har för mycket saker i händerna! Bruttan i kassan som har en alldeles för kort tröja och på tok för söliga fingrar när hon slår in den jävla julklappen.
Ibland har jag lust o rycka den av henne o skrika att "JAG KAN FAN SLÅ IN DEN SNABBARE MED BARA TÅRNA....."......

Sen fattas det EN ENDA JULKLAPP....... vad ska jag köpa till pappa??? Det är standarden.... Pappa har allt o behöver inget. O mitt ego vill ALLTID lyckas med julklapparna. Jag mår INTE bra om jag inte känner mig fullständigt nöjd. Jag hatar o köpa nåt som känns halvdannt som jag vet att vederbörande klarar sig utan o kanske bara blir LITE glad av!

Eeh... javisst, är det inte svårt så kan man ju göra det väldigt svårt!

Snart är det jul....

PUSS på er alla!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller helt med om julklappshysterin nu har jag inte sprungit runt utan tagit allt via nätet det känns bra det som fattas nu e julklappar till hundarna och det finns ju i djurbutiken :)

Läser pappa? En god bok e aldrig fel kanske ihopslagen med en mysig lurvig pläd att vira in sig i eller en lyxig chockladask och en bra DVD film...

Lycka till i klappjakten!
((Kramar))

Anonym sa...

Jag har samma problem men till Maken....VAFAN ska man skaffa till honom.......

Och jag som tyckte jag var på banan är helt lost nu och måste springa omkring som en gnu i helgen....

Pöss på dej

Just nu är jag i en svacka...Är skiiiiitdålig på att kommentera...*fy på mej*

Anonym sa...

...fortsätter droppa julklappstips...varför inte en god flaska konjak m tillhörande chocklad av bästa sort eller gå in på denna sida o ge bort ett äventyr

http://www.liveit.se/

Varför inte kanske en takvandring :)

http://www.upplevmer.se/Stockholm/Upplevelser/Takvandring_Riddarholmen/Takvandring.aspx

Lycka till!
/Kram

Anonym sa...

Jag har handlat alla mina klappar på nätet. Förstår inte varför man ska vistas i stan. Erkänn jag är präktig och förståndig :)

Anonym sa...

HA HA HA HA "kunde slå in den snabbare med bara tårna". Känner riktigt frustrationen inom mig.

Vi sitter i samma båt darling. Jag inhandlade mina FÖRSTA futtiga julklappar IDAG. På lunchen. Men vet du...

... jag känner INGENTING. Vanligtvis brukar jag få panik men nu känner jag mig bara anti o helt jävla blassé.

Känner inte igen mig själv längre. Vem är jag? Vad gör jag?

Jag måste få träffa dig Niinis. Har så mycket att prata om. Måste få ur mig skit till någon som står lite "utanför" mina normala "ramar" om du förstår vad jag menar...

Puss kära du.