torsdag, november 01, 2007

TELE2 = TELE.....snark....ZzzzZZZZzzzZZ

Jag är nog tamejtusan inte klok....halv sex e klockan o här sitter jag......

Men ni må tro att jag e glad då maken lånat hem mobilt bredband från jobbet, äntligen kan jag sitta här i hemmets lugna vrå dessutom!

TELE2 ligger inte på min topp 3 lista direkt.....vilket jävla skitbolag! FY FAN! Vi flyttade ju till vårt älskade hus första augusti, mitt i allt så kom vi ju på att vi inte flyttat med oss bredbandet. Jag ringer till TELE2 och får en lapp att fylla i angående flytt. Vi fick veta att det skulle ta 4-6 veckor. Vi ringer efter väntandet då ungarna går i taket och jag me för övrigt, fan man lever ju genom internet...nästan.....

"Nej vi har inte fått in någon flytt på er"......

VAAAAAAAA? Vafan säger du?? OKEJ, eeeh....nån miss måste ha skett. Jahaaaaaaaaa...ni har inte ens flyttat telefonen?

Vi gör om hela processen igen........ o väntar. INGET hör vi och ringer igen.....

"Nej vi har inte fått in någon flytt på er"......

Vid det här laget var detta liiiite för mycket för finska skogstrollet som typ smäller av..... och blir hörbart jävligt irriterad i luren och planerar att byta bolag!

Tredje gången vi ringer har det fortfarande inte hänt nåt! Då ringde tony först o sen ringde han mig varpå jag ringer dit igen o kokar denna gång.....finska skogstrollet har fått nog!

Men då serru blev det fart, teletekniker var här för de va nå jävla strul me ledningarna......sorry, jag är allt annat än insatt!

SÅ NU ligger de en flytt på oss! OKEEEEEJ..... vi flytta hit för exakt idag 3 månader sen!

What the fuck är problemet!? Jag trodde TELE 2 var ett bra bolag? Kvicka, serviceminded och lite före....... men tji fick vi! När flytten är gjord........vilket är en viss procedur, SKA VI BYTA LEVERANTÖR! Har hört mig för och vet att det ligger lite jobb bakom med en flytt...då kan dom få fixa det.

Detta har sugit energi må ni tro.... o inget internet hemma! Fan va pissit!

Nu ska jag göra i ordning lite frukost o sen åka o jobba!

Puss på er!

6 kommentarer:

Anonym sa...

den erfarenhet jag har av tele2 är ungefär densamma. Det händer inget och ingen verkar veta om att man har beställt eller för den delen avsagt sig nånting...deras kunddatabas verkar inte vara riktigt färdigutvecklad. Eller så använder de den inte.

niinis sa...

Mumrik: Idag fick jag dock frispel när jag ännu en gång fick svaret att det minsann inte hade fått in någon flytt.

Skällde ut den stackars tjejen så hon stamma till slut....

För ca en timme sen sa jag upp hela skiten...orkar inte hålla på!

Nu blir det trådlöst hemma hos oss!

Anonym sa...

Jag har samma erfarenhet av ALLA internet leverantörer....Dom sitter och skrattar åt oss!!!! AS!!

Jag avskyr,UPC,ComHem,Tele2 och Bredbandsbolaget....

När man ringer till kundtjänst och är arg för att internet inte funkar...Får man höra..
"Just nu är det många som ringer till oss..Var god försök senare..Du kan också gå in på hemsidan för att kolla eventuella avbrott..Klick!!!!!"

MEN JAG HAR INGET FUCKING INTERNET!!!

Då blir man skogstokig och skäller ut nån stackare i kundtjänst när man väl kommer fram!!!


Pöss på dej gumman och trevlig helg..

Anonym sa...

Äh fy fan va irriterande, frustrerande o pissigt! Jag hade fan också lyckats få fram ett finskt skogstroll om jag hamnade i samma situation!! Med eller utan finska rötter ;-)

Hoppas du haft en bra helg, tjejen.

Lots of love /fru P

Anonym sa...

Jag saknar det finska skogstrollet.....


KRAM

Anonym sa...

Som vanligt får företagen stå för all inkompetens hos deras kundern. Du flytta inte din telefoni innan du flytta bedbandet, väldigt osmart gjort..då ska du inte heller klaga när du ringer in till Tele2 eller någon annan.

Dum...