fredag, september 14, 2007

Kiiiiii....haaa!!!

Den härliga dagen i veckan är här än en gång.....inte mig emot! Tjihoooo.....

Nu har vi då börjat med vårt "nya" liv. Känner mig redan mycket smalare...bara genom att ha börjat. :) Det känns grymt bra, och jag ser fram emot en smalare höst. Underbart....


Händer i helgen då? Jao....inte så mycket. Får väl lite besök av mina kanonvänner från sthlm på lördag. Dom kommer på en snabbvisit över dagen. Det blir nog kanske o gå o glo på rugby.


Vi har ju ett av sveriges bästa rugbylag här i hålan. Fy fan så hemskt det ser ut med den sporten.... jag o gubben zappa in nån TV kanal där det var ett argentiskt och ett franskt lag som spela. SHIT.....alla var stora som hus, blodet spruta och var det inte nån som tappa tänder så var det nån som bröt nåt. Fy fan.... skulle jag va med där skulle jag dö direkt. Har faktiskt varit med i skolans rugbylag. På den tiden var man väl 150 lång och vägde 48 kilo..... ändå skulle man va me, jag var ju snabb. Alla stora tjejer på skolan o så JAG.

En kille i herrlaget skulle lära mig o tackla.

"Spring då" säger han till mig. "Ta med dig bollen"..... Okej, jag sprang och han efter. Jag sprang för livet.... ändå kom han ifatt o kasta sig runt mina ben. Allt mitt skinn på smalbenen och knäna låg på backen i en lång rem efter oss. Efter det sluta jag.... PUCKO-kille!


Men, man har ju faktiskt hållt på med de mest märkliga. Jag träna ju karate i 2 år oxå. Fick gömma knogarna och underarmarna för mamma eftersom knogarna aldrig syntes (av svullnad)så länge jag träna, sen var underarmarna så blå så hade nån tant på socialtjänsten ifrågasatt hur det såg ut hemma hos oss egentligen hade dom ju trott att man fick spö av farsan eller nåt.

Knogarna berodde på armhävningar som alltid skulle göras med knutna nävar på sjävaste knogarna. Underarmarna härdades mot varandra.... Var med på två graderingar, så jag hann o få 2 gula ränder på mitt vita bälte. PASSA ER BARA!! :) Men...mamma fick se knogarna till slut, så då vare GYNATT med karate.






Ja, det var lite av min brokiga idrottsväg.........

Trevlig helg!

Puss & Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är hurtig du..
Min idrottskarriär består av halvdana försök med fotboll...

Världens mest bollrädda människa skulle stå i mål.. HA!!
Sen så blev man äldre och intresset gled över på pojkar och moppar istället :)


Pöss och ha en as-kalas helg...

/C

Anonym sa...

StolleNina ;)
Jag har alltid vart för feg för sånt där tufft som karate o sånt.
Jag försökte mig på klassisk balett men det gick inget vidare och det var så jävulens trist!
...sen har jag ingen kordination heller *fniss*

ha en fin helg,själv kryyyyper jag till mitt jobb..../Kram

Anonym sa...

Har alltid tyckt att du varit en cool brud... men nu... det här med karate o det... nu tycker jag nog att du är bland det grymmaste jag träffat. Asballt. Nina-san :)