tisdag, september 25, 2007

Hallucinerar jag.....

Sånt här gör att jag får gråa hår! När man gjort ett av de fetaste inläggen på länge o så bara försvinner det ut i cybern.... nu vill jag fan skjuta nån! :/

Pust..... nuså.....ska försöka sansa mig o skriva om det!

Jag var på föräldramöte igår, ganska kul när man väl kommit dit o verkligen få veta vad min grabb sysslar med om dagarna! Dom sjunger på engelska :o....det visste jag inte! Dom har röris varje dag, en slags gympa som dom turas om att hålla i, det visste jag inte heller :o! Han fick 2 bebisbilder på sig själv häromdan.... dom hade han klistrat så fint inne i sin bänk!

Som ni alla vet så är föräldramöte = fika. Nu hade klassmammorna ansträngt sig så ända in i helvetet oxå. Det var nån dajmhistoria, en stoooor kaka med nått vitt cremigt uppepå o en massa dajm strött över hela. Sen hade nån bakat en guds gåva till Niinis i form av en saftig sockerkaka med hallon o florsocker uppepå! MEN, eftersom jag inte ska fröjdas av några njutningar nu så drack jag en slät kopp the, SNARK! "Smask smask...åååh vilken gooo kaka" lyckades föräldrarna få fram mellan tuggorna! Jag satt dessutom nära allt så jag kände doften, sen viska säkert den jävla dajmtårtan att jag skulle ta en bit!

JAG HÖLL MIG!

Det diskuterades läxor. Elliots lärare och vi päron har bestämt att dom inte ska ha nån läxa i klassen! Detta har gjort att vi föräldrar känt oss jättestressade över hur det kommer sig att dom liksom slipper det bara för att vi bestämmer det så... Enligt Elliots 2 lärare är det enligt skollagen frivilligt, alltså upp till varje klass och lärare att bestämma det! Enligt alla undersökningar osv så ska man lyckas få in allt under lektionerna.....och Ellitos klass är precis lika duktiga som andra tredjeklassare. Theddes lärare däremot har alltid haft MASSOR med läxor.... Vi har alltid haft det jävligt jobbigt med Theddes läxor....han HATAR läxor, han KRÄKS av läxor! Som ni hajjar så har vi en daglig fajt i detta ämne......

Igår förklarade dom att dom väljer bort det för att vi hemma inte ska behöva ta denna fajt varje dag, varje vecka, varje år....utan istället umgås o kanske läsa lite med våra barn! Vi ska ju hinna med andra saker hemma som o laga mat, träningar o sånt resonerar dom, hur vettigt är inte det???? Men hur kommer det sig att vissa lärare prackar på läxor? Slentrian enligt Elliots lärare.... jag börjar tro på nån slags prestige, min klass ksa ha hunnit längst innan årets slut eller nåt sånt dumt.

Nu ska vi dock i förebyggande syfte låta barnen få liiiite liiiite läxa i form av typ 5 glosor och lite läsning! Bara för att vi föräldrar är livrädda för hur klassläraren i sjätte klass resonerar.... jag själv höll bara med på slutet för jag tyckte tamejtusan att dajmkakan viska högre hela tiden! Hallucinerar man då? :)

Puss & Kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sådana där bak-mammor.De går under benämningen "Präktmammor" och jag avskyyyr sådana...

*Hahaha*
Själv dyker jag upp med köpta bullar..alltid..Och ja...jag är avundsjuk på sådana som kan baka.

Inga läxor?? Shit...Tänk om jag hade sluppit dem...hmm..eller njää.då hade jag säkert blivit röris eller nåt sånt hahahahaha

PÖSS på dej sötis

/Cian

Anonym sa...

Snacka om ståndaktig! *stående ovationer* att hålla sig från sånt där! :)
Ja verkligen sunt,låt ungarna slippa läxor på fritiden och låt dom få va ungar dom har tillräckligt som det är idag m krav.
Ja jag gillar att baka men har aldrig ever nånsin ställt upp som klassmamma eller bakat till basarer o dyl..
E jag en dålig mamma!? :o

/Kramkram =)

Anonym sa...

Det är ju väldigt olika det det där. Jag blev väldigt paff när grabben kom hem med riktigt bra betyg förra terminen, dum som jag är hade jag lovat honom femtio spänn för varje VG. Jag trodde nämligen att det skulle synas i betygen att han aldrig gjorde läxorna. Det var jag som fick stå med lång näsa och tom plånbok faktiskt. Med tanke på att de har lektioner hela dagarna så borde de väl lära sig nåt kanske...

niinis sa...

Cian: Ja, vet det där me präktisar, dom är lite speciella faktiskt....helst när dom får en att känna sig som utomjordsmorsor som inte fattar nåntin...:)

Garbo: Nääääääääääääääää, du är världens bästa mamma till din pöjk ju! Kram

Chris: hahaha, ja man ska inte lova för mycket.... man har ju ingen aning om hur duktiga/icke duktiga dom faktiskt är förrän man vart på trialogsamtal! Så mitt råd är väl o pejla läget först...innan du lovar så mycket som 50 spänn! :D

Anonym sa...

Det är tur att det finns klassmammor som älskar att baka och dona och feja.. jag är en sån som kommer med köpfika om det absolut ska fikas.. varför är det så att man alltid ska moffla fikabröd eller massa onyttigheter så fort man träffas??? Är det underligt att man blir fet som en gris?

Du var skitduktig som stod emot.. och visst kändes det härligt efteråt??!!

Thomas fyllde ju år i söndags och jag höll mig också helt ifrån allt gott som jag dukade fram.. jag hade en VV-chokladbit att ta till och det räckte skitbra.

Läxor.. ja, det verkar skumt att vissa klasser kan klara sig helt utan läxor och vissa inte.. kan det bero på hur mycket lärarna vill jobba på lektionerna?? Eller är det liksom enklare att låta föräldrarna ta över en del av jobbet och tjatandet?!.. hmmm.. vore inte fel att slippa tjata på läxor här hemma...

Stor kram