måndag, juli 02, 2007

Renoveringsbloggen!

Måndag....urk! Sitter på jobbet igen....sista veckan har börjat innan semesterstart! Så jäkla GÖTT!

Hur såg helgen ut då....

Fredag:
Full fart upp till nya huset. Visa mamma som nästan svimma av i hallen.... hon förstod nog aldrig riktigt innebörden av totalrenovering. Hon återhämtade sig efter en stund o trodde det kunde bli riktigt fint! På kvällen kom de en massa folk till vår hjälp.... rivhjälp! Fy satan va skit vi kastat........7 fulla släpkärror har gått iväg!

(FASEN, glömde kameran, hade j tänkt lägga in bilder på utvecklingen.... )

Lördag:
Upp till huset..... riva riva riva riva...... Iväg o brudsminka, sminka tärna....göra uppsättning på svågerns tjej....... tillbaka o riva riva riva! MY GOD. Det finns o göra.... o ju längre tid vi river undrar jag hur en människa kunnat bo som hon gjort! Allt e totalt nedgånget o ser helt förjävligt ut! Hon har inte kunnat använda toaletten på nedre våningen på jag vet inte hur länge.... Jag skulle i alla fall blivit totalt GALEN av o bo som hon gjort!
Kvällen blev det 35 års partaj....suuupertrevligt uppe på ett loft med filtar på golven o jättegod pastasallad. Sen drack jag både 1, 2 o tjufler ÖL...MUMS! Hamnfesten.....O SHIT va kul vi hade......

Söndag:
AJ..ont i skallen..... upp till huset. Svärmor o svärfar kom o hjälpte till! Nu börjar den överväxta trädgården ta form! Svärmors trägårdshorn växte ut o hon liksom kasta sig in i buskarna med ett brummande ljud! SHIT! Ska det gå i den här farten lär trädgårn va klar om ett par dagar.
När svärmor påtade så hittades det hundskit i rabatterna! Asså.......UÄK! Okej att de e bra med gödning men kom igen nu.... fan va äckligt!
På kvällen sen så var vi toktrötta, det blev 2 DVD filmer, lite chips o dip o så somna man ovaggat!

Jag tror inte att jag kommer göra annat än häcka uppe vid huset nu i några veckor, det e skitkul men samtidigt jobbigt som fan! Helst för en sån otålig människa som mig, jag vill att det ska va klart NU!

Dumdidum.... nu jobba!

PUSS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att det blir gjort på en gång,i know som sagt hur det känns att leva i ruckel i en miljö man inte trivs i men nu äntligen har det börjat rulla på efter 3 års velande...nu ser man en ljusning o alla möjligheter..nice i magtrakten känns det oh what a feeling....;)

/Kram på dig skruttan och ta inte ut dig,du ska räcka länge :)

Anonym sa...

Shiiiiiiiiiit va du har haft att göra i helgen hörru... blir alldeles svettig av att läsa!

Men förstår att det är asroligt att riva o rusta! Fatta hur fint det kommer bli!!!

Den 11 augusti är verkligen sista helgen innan jag börjar jobba igen!!!!!!! Iiihhh. Måndagen den 13 börjar ju jag. Känns helskumt o lite skrämmande...

... så faktum är att jag nog inte kan ha någon vinveranda då. Vill nog bara VARA här hemma med de mina.

Men va fan, kan vi inte försöka fixa något INNAN?

Allvarligt??!! Så jävla busy är väl inte alla så vi inte kan få ihop en enda vinkväll innan dess?

KRAM söt.