fredag, juli 06, 2007

Sammanfattning!

Sammanfattning shopping igår:

ATT vi shoppa igår! Vi gick ut försiktigt med en stor orange korg....gjord av hårdplast! Fattar inte hur dom håller för nåt egentligen.... började fylla den med 21 lådor kakel. Snabbt insåg vi att det här nog inte håller så länge till...hämta en likadan korg. Fyllde på med ytterligare några lådor klinker.... FULLT igen. Hämta väääärldens längsta trävagn o fyllde på med 24 lådor tarkett. Sen var det ju diverse prylar till själva kaklandet då.... så notan sluta på 14 000 kr. Inte farligt om ni frågar mig!

Sammanfattning mitt liv just nu:

Jag har utvecklats till rallyförare/shopper/pizzautkörare.
Ja som sagt, jag är ju mest vid huset nu! O är jag inte där kör jag bilen i 100km/h överallt, kors o tvärs, runt o rakt, fram och tillbaka o hämtar/köper prylar! Hämtar jag inte prylar så hämtar jag mat. Alla hemkörningspizzerior kan slänga sig i väggen. Finns INGEN som kan köra pizza så fort som jag gör. 40 minuter MY ASS.... det tar MAX 10 minuter för mig!

Sammanfattning barnens liv just nu:

Dom har verkligen hittat "rätt". Dom strotrivs på området....o har nog inte varit så snälla som dom varit under den här tiden vi renoverat! Konstigt..... här känns det som man inte har tid för ungarna o dom verkar trivas som aldrig förr..... hmmm..... Ibland kommer om in till morsan o lådsasfarsan, ger oss en kram...målar en sväng, äter en bit och off they go! Trivs dom trivs jag....

Sammanfattning Tonys liv just nu:

Jag ser honom varje dag..... det gör jag. Men vi pratar mest om färger, badrum, möbler m.m. O gör vi inte det så står vi med ryggarna emot varann, jag med t ex slip-papper mot väggen o han med sin målarpensel/roller. De enda kläder jag ser han i är hans målarfärgs-stänkta kläder, det enda ansikte jag ser är ett svettigt ansikte med massa färg i...inte ansiktsfärg då ;) På kvällen orkar vi precis säga godnatt sen somnar vi. Tur att detta intensiva bara ska pågå nån vecka till....

Sammanfattning planer för helgen:

I helgen är det POWER MEET i Väasterås. Alla raggare, alla med schyssta kärror, 50 talsmänniskor samlas där...det är marknad o en hel del överfulla människor överallt! DIT har jag bestämt att vi ska åka.... bara kika!

Sammanfattning semester:

Javisst...idag är sista dagen :D SKa väl in o göra nån liten grej under nästa vecka men för övrigt är det leeeeeeedigt!!! Tjihoooooo!!!

Nu ska jag jobba undan det sista!

Puss & Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja våran altan pyntade vi 30 papp för,man kan inte tro att lite virke ska kosta så mye,smakar d så kostar d..nånting ditåt ;)

Tänk va snart kan ni se varann som man o hustru igen utan målarkladd överallt,men liiite sexigt e det allt med målarfärg...eller?? e jag pervers eller nå sånt :D)))Hihi

Ha askalas i västerås med raggarstajling ;)
Grattis till semestern!//Kramas

niinis sa...

Garbo: Hahaha...just det! Liiiiitesexigt är det ju faktiskt ;)

Det e dyrt som fan med allt....jag får ont i magen nästan.... men det är ju till en själv som tur är!

Kraaaaaaaaaam

Anonym sa...

Svettigt värre! Ni är ju superduktiga. Vi bygger ut till hösten men jag kan lova att vi lejer bort ALLT. Vi har tummen mitt i hand när det gäller sånt där...

Snart är det semester o då måste ni ta hand om varandra!!

Ni måste ju ta er hit också o bli lite vindruckna :)

KRAM.

Anonym sa...

PRECIS så hade vi det oxå. Inte mycket kel under renoveringsveckorna...

Tycker det är riktigt synd att jag bor så långt ifrån dig för jag hade gärna hjälpt till och det menar jag, du behöver inte läsa någon ironi mellan raderna. Tycker det är jätekul att hjälpa.

Skôj med raggarträff, jag är lite svag för fina och välbevarade amerikanare och då menar jag bilar *tiiihiii*

Pôss och kram. //Mallis