torsdag, juli 05, 2007

Husmanskost.......GÖTT MOS!

Torsdag...... eller varför inte SHOPdag!

Så fort jag slutat jobba idag bränner vi till BAUHAUS o shoppar loss! Det ska köpas golv, tapeter, färg...... ja en hel jäkla del.

Igår började jag måla väggarna i vardagsrummet....det blir en ljusgrå ton...sen ska det sättas tapeter på fondväggar lite här o där. Det jobbiga är att man måste kunna "se" hur det ska se ut för att ha en aning om färgsättning o vad det är man vill ha! TUFFT.....

Ungarna som fått vara hemma från fritids hela veckan njuter för fulla muggar. Dom älskar området med alla dess ungar.....dom lajjar hela dagarna o kommer typ hem o äter på sin höjd.

TACK Ulle för att du finns på området. TACK Micke för insatsen i badrummet igår...O TACK för världens goaste korv o makaroner igår..... Igår blev vi bjudna på kvällsmat hos våra grannar Ulle o Micke. Vi SPYR på kebab o pizza nu, det är typ det enda vi äter nu när vi renoverar. Så tänk er underbar husmanskost.... MUMMA!

Sammanfattningsvis så gör vi inget annat än är i huset. Vi spacklar, målar, funderar, river, planerar o planterar. Jag känner mig helt borta från omvärlden så att denna resa till Bauhaus idag känns som värsta lyxet, jag ska få göra nåt annat! WOW... Mina vänner försöker nog o ringa en del, o det enda jag säger är att vill du träffa mig så kom till huset. Där hittar ni en fakeblond brutta med håret på skaft, totalt överprickig av målarfärg, kanske en bekymmersrynka i pannan och lite smått irriterad av oro....... usch! Jag är nog ingen höjdarbrutta just nu......

Nu har jag 2 dagar kvar till semester...eller egentligen är det 1 dag. IMORN bara...... tjihoooooo!

PUSS





7 kommentarer:

Anonym sa...

fan vad ni e duktiga!Man blir ju megaimpad,snart e ju huset klart ju :)

Ska bli spännande att se resultatet :)

Kramkram så länge..

mumrik sa...

Vad glad jag blir när jag läser detta...att jag sålde huset innan nästa race på renoveringsfronten satte in...för nästa race var byte av alla rör och el. Med tanke på att inget var gjort sen huset hade byggts, så behövdes det verkligen...huset var från 1938... :))

Anonym sa...

Du är ALLTID en höjdarbrutta :)

Anonym sa...

Åh, hjärtat... ni får ALLTID komma till oss och käka mackisar och korv :o)).. och jag som sett dig nästan varje dag nu kan intyga att du är skitsöt i målarfärg och allt *S*.

Puss Ulrica

Anonym sa...

Jag minns när vi renoverade vårt hus, vi käkade snabbmat och hämtpizza varje dag. Usch, man tröttnar rätt snabbt på det.

Käkat ute i fyra dagar när vi var i London (lagt upp några bilder) och man tröttnar fullständigt på restauranmat. Jag skulle kunna dö för snabbmackisar med köttbullar.

Ni är så duktiga som fejar och donar hemma.

Må så gott och kram
//Mallis

niinis sa...

Garbo: ÅH TACK! Ja, vi kämpar på så vi blir helt röda i fejjan.... o så är vi båda rätt otåliga så det blir mycket gjort på det sättet! Kommer bilder snart igen...kraaaam

Mumrik: Oj, 1938.... vårt är exakt 40 år äldre.... o eftersom vårt va ett skämt måste ditt ha vart ett ännu större skämt ;)

FruP: TACK min älskling!

Ulle: Hahaha.... ja du om nån borde veta hur jag sett ut de senaste dagarna.... tänkte mest på mitt humör faktiskt. Jag e sur o sammanbiten :( hihi...kram

Mallis: VÄLKOMMEN HEM! Ja, du som just genomgått samma skit som en annan måste veta hur JOBBIGT det är... Jag kan betala stora pengar för en portion husmanskost varje dag nu.... :)
Kraaaaaaaaaam

mumrik sa...

Njae...skillnaden på ett hus från 30-talet är markant mot ett hus från 70-talet. Under 60-talet slutade man bygga hus som man gjort i alla tider och vips så började alla problem med husmögel och andra problem. Huset jag ägde var riktigt bra, men just elsystem och rörstammar var i akut behov av byte. Hade jag haft råd, så hade jag bott kvar... :)