måndag, juli 09, 2007

För att detta inte ska bli en trist renoveringsblogg så ska jag snabbt dra nåt annat!

Eeeeeeh..... ahaa......det fanns inget annat för JAG GÖR INGET ANNAT! Det blev ingen "kolla på amerikanar bilar" kväll, vi orkante! Vi e helt färdiga o har värkande kroppar både jag o gubben!

Lite skvaller om grannarna mitt emot kanske skulle kunna va nåt? Dom håller på o ska måla om sitt hus.... i en hiskelig gröööön färg som jag spyyyyyr på, halva e klart! Ska jag sitta på min veranda o zippa morronthe o glo på den där spygröna nyansen? Eller på hennes "nya" kille som är lite långhårig o har en liten tofs mitt uppe på skallen! Hade det vart min gubbe hade jag klippt av den där jäkla tofsen på natten....så jävla omanligt o osexigt! Men dom verkar käääääääääära.... står alltid o smånojsar me varann......

Själv e jag typ som den värsta PMS häxan ni kan tänka er! Jag är AS-IRRITERAD hela tiden...varför vet jag inte.... bara är det! T ex igår...Elliot hade lite långtråkigt o hittade till slut en liten snigel som han skulle göra ett hem till, han fick en gammal kartong av mig..... o så skulle han bara gå o fylla den med gräs. La snigeln utanför vår dörr.....KRAAAASCH så hade Tony trampat sönder den. Ni skulle sett Elliots ansikte....... låångt o förvånat när han kolla på sin platta snigel. VAFAN...jävla gubbjävel...se dig för för i helvete utbrister jag...jävla klantarsle! HELT GALEN blev jag..... o inte nog med de så trampa karlhelvetet på en spik dan innan! Vad är detta? Nåt manligt...kollar man inte vart man går eller???

"Fan va du skäller hela tin" får jag till svar..... hmmm......kanske ligger nåt i det? Jag va likadan när jag o barnens pappa byggde villa..... då var jag dessutom höggravid och sedan nyförlöst vilket säkert inte gjorde saken bättre....exet va den skäggigaste o smalaste jag sett efter det husbygget..... CRUELLA DE VILLE...... de e jag det! :(

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hihihi ja du bäst att passa sig! ;)
renoveringar och spygrönt och dessutom smånojsande grannar på det...

Ja vad e det med karlar? det tänkte jag med i morse då maken trampade i hundpiss och fortsatte klaffsa runt!!
*torka upp va e det!?*
Nästa grej han gjorde var att kliva över soppåsarna och sen sätta sig i bilen o leka med sin GPS!!
Jaja nu e han på jobbet,jag får torka hundpiss o kasta sopor ifred ;)...samt svära långa haranger över honom...

Ta hand om dig/Kramen :)

Anonym sa...

Jag får oxå höra att jag skäller hela tiden även om jag använder normala tonlägen för att påvisa min pojkväns brister. Han tål inte EN ENDA tillsägning serrdu.

Grannar är en hel vetenskap. Man måste på något sätt anpassa sig, speciellt när man bor så nära varann som i ett radhusområde. Vi har städdagar och grejer men vissa grannar är aldrig hemma när vi har dessa, smidit nog. Vi ställer alltid upp.

Ja, män och deras ben. Eller ögon. De verkar inte se nånting ibland.

Ha en fortsatt trevlig vecka. Hoppas på bättre väder snart..

Kram

Anonym sa...

Nääääää stackars Elliott o stackars snigel. DUMMA TONY. Hälsa det :)

Hos oss är det nog ändå mer jag som är ett klantarsel om någon av oss måste vara det... jeppen har sån där äcklig koll o klantar sig typ aldrig. Skitjobbigt.

Det jag går o surar på är väl... ja eehhh... vettefan... småsaker... så som "hur fan klär du ungarna??" o sånt.

Vi kvinnfolk ÄR ju bitchiga lite då o då. Det tillhör paketet liksom.

Du skall vara stolt o lycklig över att du är den du är. Du är asball, assnygg o har världens största hjärta.

KRAM!

Anonym sa...

Förlåt.. men jag sitter här och togskrattar för mig själv :o)))))).. hjärtat, tagga ner och ta det lugnt...

Åh, vad jag tycker synd om Elliot.. jag kan riktigt se hans min när lilla snäckan var död... *snyft*.. men du.. tala om för honom att han får följa med mig ut i skogen och hämta nya!

Vad ska vi göra? Tala om för mig och Micke vad vi ska göra så gör vi det... vi kan spackla, måla, hjälpa med golvet... whatever!! Bara dirigera oss så kommer vi!

KRAM Ulrica

Anonym sa...

Hej,

kompis med fru P.Kika in här nu för hon pratar så gott om dig :-)

Och guuuu´va jag garva här asså. Vad kul du skriver. Man känner ju igen sig oxå, därför blir det extra kul.

Vad fint ni får! Jag har bott i den lilla staden en gång i tiden ( i två år med exet). Jag vill oxå renovera kök, har suttit o spånat på det idag. Men inte sagt nåt här hemma än... Ahhhh...min karl kommer snart springa härifrån! ;-)

Jobba på!