tisdag, juni 20, 2006

Traditioner?

Nu regnar det här, va? Vafasen kom det ifrån nudå? Jag vet att det nämnts på radion och sagts på Tv men jag trodde att alla hade fel...det ska inte regna! Vad händer med barnens "studsande på studsmattan" midsommar nu? Vad händer med den goda kalla ölen i regnet? Kubbspelet som sväller så kungj***ln blir väl omöjlig o fälla nu?! :)

Midsommar ska firas hos ett par vi knappt känner, vi råkade bli medbjudna bara... känns faktiskt trevligt. Annars kan jag tycka att traditioner i form av att ALLTID vara med samma personer och göra exakt samma saker SUGER!!! Det borde vara förbjudet! Har gjort det i några år när barnen var små! Samma personer blev FÖR fulla, samma personer började kladda, samma personer körde samma skämt, va hade fasen exakt samma sånger oxå....... Lekarna såg ut att va kopierade från de 14 föregående åren! Det enda som skilde sig var att plötsligt hade nån ny flick- eller pojkvän.....
Samtidigt ska jag säga........... (låter nog lite schizofrent) så älskar jag julen, blir störd av att något ändras som vi i vanliga fall gjort! Måste bero på årstiden kanske...eller bara att jag e muppig, vet inte!

Detta ska bli intressant. Fira med folk man knappt känner.... sen sitter jag här om 14 år o berättar om det där trevliga paret vi BRUKAR fira midsommar med! SNARK! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får ångest bara jag tänker på Midsommarbestyr. Alltid samma visa. Jordbubbar, sill, snaps och nakenbad. Folk som bråkar och någon som däckar.

Nä, jag skiter i midsommar i år och drar utomlands så slipper jag skiten.

niinis sa...

Skönt Malliz...förra året var jag på Cypern över midsommar. UNDERBART!!

Kunde dock inte i år så nu vad det bara o stanna snällt i traditions Sverige o ta den där äckliga snapsen! :)